• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99042820335
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

نحوه ضدعفونی کردن بیمارستان هاجر شهرکرد در روزهای کرونایی

نحوه ضدعفونی کردن بیمارستان هاجر شهرکرد در روزهای کرونایی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول بهداشت محیط بیمارستان هاجر شهرکرد به مطرح بودن مواد شیمیایی در تمیزکاری بیمارستان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: برای تمیز کردن سطوح بیمارستانی در روزهای کرونایی تاکید بیشتر بر استفاده از گندزدای شیمیایی است و استفاده از اشعه فرابنفش به‌دلیل ضعیف بودن به‌عنوان گندزدای موثر در شرایط کرونا شناخته نشده است.

افسانه رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای تمیز کردن سطوح بیمارستانی از محلول وایتکس و سایاسپت HP استفاده می‌شود، اظهار کرد: این محلول‌ها در همه بخش‌ها، واحدها و قسمت‌های اداری به‌صورت روزانه توزیع می‌شود.

مسئول بهداشت محیط بیمارستان هاجر شهرکرد به استفاده از محلول آماده مصرف سپتی سرفیس برای تمیز کردن گوشی تلفن و میز کار که بیشترین تماس را با دست دارند اشاره و تصریح کرد: محلول سایاسپت روی سطوح اسپری شده و سپتی سرفی روی پارچه استریل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مبتلایان بیماری‌های خاص نظیر HIV و HVB ( هپاتیت ب) از وایتکس با غلظت  ۰.۵ درصد استفاده می‌شود، ادامه داد: برای تمیز کردن سطوح آغشته به خون و ترشحات بیمار دستورالعمل خاص به کلیه واحدها و بخش‌ها ابلاغ شده و بر اساس آن عمل می‌شود.

رئیسی اضافه کرد: پس از هر اقدامی که منجر به آلودگی سطوح شود، محلول گندزدای سایاسپت و وایتکس  با نظارت پرسنل پرستاری در اختیار خدمات بخش‌ها قرار گرفته و  به‌جز توزیع محلول‌ و تمیزکاری بخش‌ها، ۲ نوبت صبح و شب با ۲ دستگاه سمپاش کلیه سطوح محلول‌پاشی می‌شوند.

مسئول بهداشت محیط بیمارستان هاجر شهرکرد با بیان اینکه وایتکس به دلیل اثرات خورندگی و ایجاد مشکلات تنفسی برای همه سطوح استفاده نمی‌شود، اضافه کرد: وسایل و تجهیزات فلزی با وایتکس تمیز نمی‌شوند، اما برای تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی و بخش‌های عفونی از محلول وایتکس استفاده شده و استفاده همزمان از وایتکس و سایاسپت به‌هیچ عنوان صورت نمی‌گیرد.

وی به ضدعفونی کردن بیمارستان در ایام کرونا با استفاده از اشعه فرابنفش اشاره و تصریح کرد:  قدرت نفوذ این اشعه ضعیف بوده و فاصله مشخص را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و به‌عنوان روش گندزدای موثر در شرایط کرونا شناخته نشده است.

رئیسی به مطرح بودن مواد شیمیایی در تمیزکاری بیمارستان در ایام کرونا اشاره و بیان کرد: محلول‌ها بیشتر بر پایه کلر هستند و در این روزها تاکید بیشتر بر گندزدای شیمیایی است.

مسئول بهداشت محیط بیمارستان هاجر شهرکرد خاطرنشان کرد: برای بخش‌های زایمان نیز از محلول‌های ضدعفونی‌کننده استفاده می‌شود، اما به دلیل حساسیت بالای بخش تعداد دفعات و نحوه ضدعفونی به مراتب بیشتر و سخت‌تر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha