• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99050100565
  • خبرنگار : 50046

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان:

فرهنگ غدیر را جاودانه کنیم/مجتمع غدیر در خراسان شمالی راه اندازی می شود

فرهنگ غدیر را جاودانه کنیم/مجتمع غدیر در خراسان شمالی راه اندازی می شود

ایسنا/خراسان شمالی رئیس بنیاد بین المللی غدیر در خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید فرهنگ غدیر را جاودانه کنیم بر راه اندازی مجتمع غدیر در این استان تاکید کرد.

حجت الاسلام یعقوبی در نشست هم اندیشی اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت این استان، ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع)،  ولایت را کلید همه  فعالیت ها  و دلیل و راهنما برای همه افراد در رسیدن به ارزش ها دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی، وی لازمه شناخت درست نسبت به دین را پرداختن به امامت و ولایت دانست و اظهار کرد: ولایت هم متمم و هم مکمل دین است.

امام جمعه بجنورد، اظهار کرد: دهه امامت و ولایت فرصتی بسیار ارزشمند برای معرفی ارزش ها به نسل جوان و آشنایی آن ها با سیره و سبک رفتاری ائمه اطهار به ویژه امام علی (ع) است.

یعقوبی، اظهار کرد: غدیر جان مایه و نگین همه ارزش هاست و ضرورت دارد فرهنگ غدیر را همواره به نسل جدید معرفی کنیم.

وی، دهه امامت و ولایت را یک عصر استثنایی و زیبا دانست بر برگزاری برنامه های جشن و سرور در بین مردم تاکید کرد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه از متن غدیر تمدن سازی به دست می آید، افزود: غدیر خشت اول تمدن سازی است.

*ضرورت راه اندازی چهار کمیته برای اجرای برنامه های دهه امامت و ولایت 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست، تشکیل چهار کمیته فرهنگی، هنری، تبلیغی،فضای مجازی و جشن و سرور را در اجرای برنامه های با شکوه دهه امامت و ولایت بسیار مهم و ضروری خواند.

حسین فرخنده، به بر نامه های اجرایی و سیاست های بنیاد بین المللی غدیر و ارسال به دستگاه های اجرایی اشاره و بیان کرد: این بر نامه ها در برگیرنده همه وظایف، امکانات و اختیارات اعم از مادی و معنوی دستگاه هاست که می بایست برای ترویج فرهنگ علوی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: سیاست های ارسالی از سوی بنیاد بین المللی غدیر در ۱۲ بند  و ۱۵۸ برنامه متنوع است که برای دستگاه های اجرایی استان اعم از دولتی و غیر دولتی ارسال شده است.

فرخنده، به اجرای برنامه های سال گذشته دهه امامت و ولایت همچون کاروان شادی و سفره های عیدانه غدیر اشاره و تصریح کرد: امسال هم با برنامه ریزی دقیق تر برنامه های باشکوهی در ایام دهه امامت و ولایت در سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha