• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99050100586

یک مسئول مطرح کرد:

فقر فرهنگی و مالی عامل ترک تحصیل دانش آموزان در خراسان شمالی

فقر فرهنگی و مالی عامل ترک تحصیل دانش آموزان در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: فقرفرهنگی و مالی والدین به عنوان یک عامل بازدارنده همواره سبب ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق مختلف شده بنابراین ترک تحصیل درآموزش حضوری و مجازی امری انکار ناپذیر است.  

عصمت بدخشان در گفت وگو با ایسنا دراین خصوص که آیا آموزش مجازی سبب افزایش میزان ترک تحصیل در بین دانش آموزان می شود،اظهارکرد: ترک تحصیل به دلیل فقر مالی و فرهنگی امری انکار ناپذیر است بنابراین چه آموزش حضوری و چه مجازی باشد اگر والدین مجاب نشوند امکان ترک تحصیل در هر دو شیوه آموزش وجود دارد.

وی با بیان اینکه سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل می کنند، افزود: این مهم ناشی از فقر فرهنگی و مالی والدین، مهاجرت، بیماری، ازدواج  و فوت است.

وی با تاکید بر ضرورت تاثیرگذاری آموزش به صورت حضوری، افزود: برپایی کلاس درس برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی تجربه بسیاری خوبی از ارتباط گیری با دیگر افراد، احساس آرامش و حضور در فضایی با هم سن و سال های خود دارد و تاکید همواره بر آموزش حضوری بوده اما با شیوع ویروس کرونا اجرای آموزش مجازی در همه دنیا و کشوربه ناچار انجام می شود.

وی با بیان اینکه در سامانه شاد هم حضور و غیاب دانش آموزان توسط معلم و مدیران مدارس رصد می شود، افزود: دانش آموزان در این سامانه دارای تکلیف آموزشی بوده و برنامه کلاسی دارند و این در حالی است که وضعیت کیفی آموزش دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد.     

بدخشان با بیان اینکه به منظور استمرار آموزش حضور در فضای مجازی و یا استفاده از درس نامه ها و جزوات آموزشی الزامی است، گفت: حدود ۷۴۲ نقطه روستایی استان به اینترنت تجهیز شده و مدیران مدارس برای دانش آموزانی که به هر دلیلی به سامانه شاد دسترسی ندارند محتوای آموزشی را از طریق دی وی دی های آموزشی، فلش مموری، یا جزوات آموزشی و درسنامه را در اختیار آنان می گذارند.

وی یادآورشد: در خراسان شمالی ۱۰۲ هزار دانش آموز در یک هزار و۲۰۲ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha