• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99050100639
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

تلفیق مهارت، دانش و خلاقیت؛ زمینه‌ساز تحقق وضعیت مطلوب اقتصادی

تلفیق مهارت، دانش و خلاقیت؛ زمینه‌ساز تحقق وضعیت مطلوب اقتصادی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی است و بدون شک تلفیق مهارت، دانش و خلاقیت برای جوانان این مرز و بوم، زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار توأم با کارآفرینی است.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته ملی مهارت پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام بدین شرح است:

« باسمه تعالی »

کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی است و بدون شک تلفیق مهارت، دانش و خلاقیت برای جوانان این مرز و بوم، زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار توأم با کارآفرینی است که تأثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمندسازی منابع انسانی دارد.

امروز کشور در مقطع سرنوشت سازی به سر می‌برد و بی گمان پویایی و اعتلای اشتغال و داشتن جامعه‌ای توأم با مهارت کار و کارآفرینی، در گرو توسعه و بسط آموزش‌های مهارتی است.

رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای شاغلین و فارغ التحصیلان دانشگاهی و کارجویان شهری و روستایی نقش بسزایی در توسعه پایدار استان خواهد داشت.

با توجه به طرح‌های متعدد اشتغال زایی و توسعه‌ای در استان از جمله نهضت گلخانه‌ای، صنایع دستی، احداث مسکن شهری و روستایی و ده‌ها طرح بزرگ و کوچک دیگر، آموزش فنی وحرفه‌ای در استان باید متناسب با نیازهای بازار کار حرکت کرده و آموزش‌هایی را ارائه نماید که در راستای اهداف پیش بینی شده، منجر به ایجاد شغل و تخصص در افراد گردد.

اینک در ایام هفته ملی مهارت و در آستانه 6 مرداد «روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای» ضمن گرامیداشت و تبریک هفته مهارت به همه تلاشگران عرصه مهارت آموزی، انتظار می‌رود دست اندرکاران این حوزه با اهتمام به ارزش‌های الهی و والای انسانی، به ترویج و تعالی فرهنگ مهارت آموزی و گسترش همه جانبه آن به عنوان ضرورت جدی رشد و توسعه استان توجه نموده و برنامه‌ها به گونه‌ای دنبال شود تا استان خراسان جنوبی در حوزه مهارت‌آموزی، ممتاز و پیشرو باشد؛ ان شاءالله.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha