• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99050503179

ابتلای تاکنون ۳۹ نفر از کادر درمان و بهداشتی یزد به کرونا

ابتلای تاکنون ۳۹ نفر از کادر درمان و بهداشتی یزد به کرونا

ایسنا/یزد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی از ابتلای قطعی ۳۹ نفر از نیروهای حوزه بهداشت و درمان استان یزد به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

دکتر«ابراهیم سلمانی» با بیان این‌ که در این روزهای بحرانی، کادر بهداشت استان یزد در خط مقدم مقابله با کرونا به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند،‌ اظهار کرد: از ابتدای همه گیری کرونا، ۱۱ نفر از پزشکان، ۱۳ نفر از مراقبان سلامت، سه نفر از نیروهای بهداشت محیط و چهار نفر از بهورزان شاغل در حوزه بهداشت استان یزد به کرونا مبتلا شدند.

وی افزود: ابتلای دو نفر از نیروهای آزمایشگاهی و کارشناسان تغذیه و همچنین مثبت بودن نتیجه شش نفر از نیروهای پشتیبانی بهداشتی کادر درمانی شهید صدوقی، از جمله اخبار تلخ کرونایی این روزهای یزد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به حساسیت فعالیت حوزه بهداشت در همه گیری کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: پرسنل بهداشتی با شناسایی افراد علامت‌دار و پایش و پیگیری آنها تا حد امکان از گسترش و انتشار این بیماری در جامعه جلوگیری می‌کنند و اگر اقدامات و فعالیت های تیم های واکنش سریع بهداشتی در شناسایی بیماران سرپایی و غربالگری خانواده های افراد بستری نبود در حال حاضر مطمئنا با شرایط بدتری مواجه بودیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدای یزد، سلمانی رعایت توصیه‌های بهداشتی برای قطع کردن چرخه شیوع این ویروس منحوس را ضروری دانست و بیان کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا ضربه‌ای سنگین و جبران ناپذیر به جامعه انسانی وارد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha