• دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99050603788
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تجاری‌سازی به سبک صنایع‌دستی

تجاری‌سازی به سبک صنایع‌دستی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشه‌های صنایع‌دستی الگوی مدل تجاری‌سازی است، گفت: طرح خوشه‌های صنایع‌دستی با مطالعه میدانی و بر اساس مستندات موجود به پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی از ابتدای سال آغاز و برای هر شهرستان در رشته مزیت‌دار صنایع‌دستی مدل و نقشه راه ارائه شد.

حسین عباس زاده، امروز دوشنبه ۶ مرداد به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: تجاری‌سازی یعنی بکارگیری روش‌های کسب و کار به منظور سود، اگر چه که عمدتاً موضوع تجاری‌سازی معطوف به فناوری‌های نوین است که یافته‌های آن به بازار متصل می‌شود، اما این اتصال فناوری و بازار از طریق پژوهش و تحقیق و مطالعه امکان‌پذیر است.


به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با این توصیف در صنایع‌دستی خراسان جنوبی به دنبال طراحی مسیر و الگویی برای استفاده بهینه از شرایط موجود و حرکت در مسیری توسعه فرهنگی و اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بودیم، لذا برای تحرک بخشیدن به اقتصاد بدون نفت و افزایش بهره‌وری و تولید صنایع‌دستی در سال جهش تولید نیاز به این چابک‌سازی با ارائه طرح مطالعه شده و رسیدن به مدل تجاری‌سازی ضروری است.


معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به تاکید وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سفری که به خراسان جنوبی در دی ماه سال گذشته داشتند، مبنی بر حرکت در مسیر توسعه در حوزه‌های سه‌گانه با طراحی مدل تجاری‌سازی، خراسان جنوبی با ارائه و اجرایی شدن طرح خوشه‌های صنایع‌دستی و با اشتغال بیش از سه هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی الگویی تجاری در سطح استانی و سپس ملی ارائه داد.

عباس زاده گفت: طرح خوشه‌های صنایع‌دستی با مطالعه میدانی و بر اساس مستندات موجود به پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی از ابتدای سال آغاز و برای هر شهرستان در رشته مزیت‌دار صنایع‌دستی مدل و نقشه راه ارائه شد.


وی بیان کرد: این طرح اگر چه از دل توسعه کسب و کارهای خانگی بیرون آمده است، اما با توجه به اینکه جمع کثیری از صنعتگران کار اولی را در سطح استان مشغول فعالیت خواهد کرد و از حمایت شرکت‌های فعال تجاری برای ارائه طراحی‌های جدید و نو و خرید تولیدات و به طبع فروش محصولات در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی بهره خواهند برد، الگویی موثر برای ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد:  انتظار آن می‌رود با توجه به استقبالی که توسط صنعتگران در استان از این طرح  شده است تا پایان سال جاری شاهد رونق هر چه بیشتر صنایع‌دستی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha