• جمعه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99051006929

رییس دانشگاه سیستان وبلوچستان:

خدمات ارزنده جهاددانشگاهی غیرقابل انکار است

خدمات ارزنده جهاددانشگاهی غیرقابل انکار است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان گفت: جهاد دانشگاهی در حقیقت نهادی علمی، انقلابی، دانش بنیان و پل ارتباطی بین جامعه و دانشگاه به شمار می‌رود و خدمات ارزنده آن طی این سال‌ها غیر قابل انکار است.

غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: جهاد دانشگاهی در سطح کشور کارهای پژوهشی فراوانی از جمله فعالیت‌هایی در رابطه با ژنتیک، پژوهشکده رویان و دیگر کارهای تحقیقاتی انجام داده که در ذهن‌ها ماندگار است. در سطح استان نیز فعالیت‌های گسترده آموزشی، فرهنگی و پژوهشی توسط این نهاد صورت گرفته که به روشنی ملموس است.

رئیس دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: جهاد دانشگاهی از این نظر که یک نهاد مستقل از دانشگاه و حتی مستقل از معاونت فناوری ریاست جمهوری و دیگر مراکز پژوهشی کشور است و در عین حال می‌تواند از امکانات همه این مراکز و نهادها و سازمان‌ها استفاده کند، نقشی منحصر به فرد در کشور دارد که با رصد نیازهای اساسی جامعه می‌تواند موفق‌تر از سازمان‌ها و نهادهای رسمی پژوهشی کشور عمل کند.

وی افزود: قوانین و شرایط دست ‌و پا گیری که بر سازمان‌های دولتی حاکم است، تا حدی برای جهاد دانشگاهی وجود ندارد و می‌تواند موفق‌تر و با سرعت بیشتری به برآوردن نیازهای واقعی جامعه بپردازد.

رضایی عملکرد جهاد دانشگاهی در تربیت نیروهای کارآمد و متعهد را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: تربیت نیروی متعهد و متخصص یکی از تخصص‌ها و ویژگی‌های مهم جهاد دانشگاهی در این سال‌ها بوده و وقتی صحبت از جهاد می‌کنیم به یاد اقدامات انقلابی سال‌های اول انقلاب می‌افتیم، یعنی زمانی که سیستم اداری و صنعتی کشور هنوز راه نیفتاده بود، این جهاد دانشگاهی و نیروهای ارزشی و متعهد آن بود که فارغ از بروکراسی و قوانین دست‌وپا گیر به سرعت می‌توانست وارد عرصه شود و نیازهای کشور را برطرف سازد.

وی اضافه کرد: چیزی که از آن روزها در ذهن همه افراد همسن ما هست، برداشت محصولات کشاورزی به خصوص برداشت گندم با هدف خودکفایی بود که با گروه‌های مردمی انجام می‌گرفت و همین‌طور رسیدگی به روستاهای سراسر کشور، برق‌رسانی به روستاها، آب‌رسانی، اصلاح سیستم کشاورزی و بخصوص محرومیت‌زدایی جهاد سازندگی که جهاد دانشگاهی هم از دل آن برآمد.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص جهاد دانشگاهی، تلاش در جهت تحقق شعار بسیار مهم وزارت علوم و تحقیقات و فناوری یعنی «جامعه محور بودن» می‌تواند نیازها، مسائل و مشکلات کف اجتماع را که در این استان بسیار زیاد هم هست، برطرف کند.

وی گفت: وقتی به عملکرد این نهاد توجه می‌کنیم، باعث افتخار ماست که می‌بینیم در هر عرصه‌ای که امکان خدمت رسانی وجود داشته، جهاد دانشگاهی دریغ نکرده و بصورت پیشگام وارد عرصه شده و بهره‌های بسیار زیادی را به مردم و جامعه رسانیده است.

رییس دانشگاه سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: ویژگی‌های خاص جهاد دانشگاهی ایجاب می‌کند که همه دستگاه‌ها الزام حمایت از این نهاد را بر خود تکلیف کنند، چرا که جهاد دانشگاهی مانند بازوی اجرایی برای دستگاه‌های مختلف عمل می‌کند و کارهایی که آن‌ها با سرعت و به صورت علمی شاید کمتر بتوانند انجام دهند، جهاد دانشگاهی با سرعت و دقت علمی بیشتری می‌تواند وارد عمل سازد و مسائل و مشکلات را برطرف کند.

رضایی افزود: به هرحال اطلاع‌ رسانی در رابطه با حوزه عملکرد جهاد دانشگاهی باید در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و آن‌ها با توانایی‌های جهاد دانشگاهی بیشتر آشنا شوند تا بتوانند موفق‌تر در ارائه خدمت به کشور ظاهر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha