• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99051208693
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک مسئول عنوان کرد

ذخیره ۴۵۶ میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود

ذخیره ۴۵۶ میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود

ایسنا/اصفهان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه امروز ذخیره مخزن سد زاینده رود ۴۵۶ میلیون مترمکعب است، گفت: با تمام این مشکلات به دنبال انضباط برداشت آب در حوضه زاینده رود هستیم و اگر این انضباط ایجاد نشود همواره شاهد شرایط فعلی زاینده رود خواهیم بود.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر ورودی به مخزن سد زاینده رود ۲۰ مترمکعب و خروجی از سد ۸۸ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه امروز (یکشنبه- ۱۲ مرداد ماه) ذخیره مخزن سد زاینده رود ۴۵۶ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای اصفهان پیوسته و به صورت هفتگی شرایط مخرن سد زاینده رود را رصد و پایش می کند به نحوی که خطوط قرمز آب را با توجه به اولویت اصلی تامین آب شرب به خصوص در شرایط کرونا رعایت می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه بنابر آخرین تصمیم نباید ذخیره مخزن سد زاینده رود از ۲۰۰ میلیون مترمکعب کمتر شود، اظهار کرد: با توجه به ذخیره کنونی سد، در تلاش هستیم تا محدودیت فعلی برداشت آب از زاینده رود حتما رعایت شود.

وی درباره خروجی جلسه اخیر کارگروه احیای رودخانه زاینده رود که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و برخی وعده ها مبنی بر تشکیل کمیته ای برای احیای زاینده رود همانند دریاچه ارومیه، گفت: تاکنون چند جلسه زیر گروه کمیته اصلی در تهران برگزار شده و امیدواریم تصمیماتی اتخاذ شود تا برای زاینده رود موثر واقع شود و همواره تلاش دولت و استان نیز بر این مهم است.

ساسانی درباره اینکه آیا وجود چنین کارگروه هایی می تواند نجاتبخش زاینده رود باشد، ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم از این ظرفیت ها برای نجات زاینده رود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه اصفهان در حوزه استان اجازه بارگذاری و برداشت جدید آب از زاینده رود را نمی دهد، تاکید کرد: همواره برداشت آب از زاینده رود در حال کنترل است و به دنبال اجرای سه پروژه اصلی تعادل بخشی حوضه زاینده از جمله اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری از چاه ها، انسداد چاه های غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند حجمی بر چاه های مجاز هستیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان به شدت در حال پیگیری این سه پروژه است، افزود: البته مواردی همچون کمبود اعتبارات، گران بودن کنتورهای حجمی به دلیل تشدید تحریم ها و ... پیشرفت اجرای این طرح ها را سختتر می کند.

وی تصریح کرد: با تمام این مشکلات به دنبال انضباط برداشت آب در حوضه زاینده رود هستیم و اگر این انضباط ایجاد نشود همواره شاهد شرایط فعلی زاینده رود خواهیم بود.

ساسانی با تاکید بر اینکه انضباط آبی باید در کل حوضه آبریز زاینده رود ایجاد شود، گفت: شرکت مدیریت منابع آب در حال پیگیری این موضوع است و در هر دو منطقه بالادست و پایین دست حوضه زاینده رود مشاورانی را مستقر کرده است و همواره شرایط این رود را برای جلویگری از بارگذاری جدید رصد می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حوضه آبریز زاینده رود متعلق به ذینفعان دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری است، بنابراین ذینفعان باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و در سایه تعامل برای نجات زاینده رود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha