• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99051410022
  • خبرنگار : 71342

مسافرآستانه مطرح کرد:

"ایرانشهر " درگیر مشکلات اقتصادی جدی

"ایرانشهر "  درگیر مشکلات اقتصادی جدی

حسین مسافر آستانه دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر پیرو انتشار گفت و گوی خود که ساعت 7:34 امروز سه شنبه 14 مرداد ماه بر خروجی ایسنا قرار گرفت، در تماسی تصریح کرد: تمام توضیحاتی که در این گفت و گو درباره مشکلات اقتصادی تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران منتشر شده است، تنها شامل تماشاخانه ایرانشهر می‌شود. این گفت و گو به درخواست مصاحبه‌شونده با اصلاح این مورد، بازنشر شده است و بدین وسیله مخاطبان محترم ایسنا را در جریان این تغییر قرار می‌دهیم.

حسین مسافر آستانه دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه "ایرانشهر" با تایید مشکلات اقتصادی جدی در این تماشاخانه گفت: تماشاخانه اعلام ورشکستگی نکرده ولی با مشکلات اقتصادی بسیار جدی دست به گریبان است.

او در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت فعلی تماشاخانه ایرانشهر و اینکه گفته می‌شود این مکان اعلام ورشکستگی کرده، توضیح داد: اعلام ورشکستگی نکرده ایم ولی تماشاخانه شرایط اقتصادی بسیار بدی دارد و برای تامین هزینه‌های جاری خود با مشکلات جدی رو به رو است که امیدواریم متولیان امر بویژه شهرداری برای این وضعیت فکری کنند.

مسافرآستانه با اشاره به جایگاه این مکان در میان همه طیف‌های هنری افزود: این تماشاخانه در تمام این سال‌ها به قوامی دست پیدا کرده و ارتباط موثری با همه هنرمندان داشته است. اینجا، فضایی برای فعالیت هنرمندان مختلف ایجاد کرده و مکان آبرومندی برای نظام ما محسوب می‌شود.  

او درباره حمایت‌های شهرداری از این تماشاخانه توضیح داد: تماشاخانه ایرانشهر بودجه‌ای مصوب در شهرداری ـ که متولی آن است ـ دارد که گرچه در شرایط عادی هم کفاف همه هزینه‌های این مکان را نمی‌دهد ولی تماشاخانه با درآمدهایی که از طریق کافه‌ها و گالری‌ها به دست می‌آورد، مابقی هزینه‌های خود را جبران می‌کرد.

مسافر افزود: با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری، درآمد ایرانشهر به صفر رسیده و در این وضعیت، بودجه مصوب شهرداری پاسخگو نیست و امیدوارم متولیان امر فکری برای این تماشاخانه بکنند.

دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر درباره از سرگیری فعالیت های این تماشاخانه توضیح داد: تماشاخانه درگیر مسایل اقتصادی و حتی برای پرداخت حقوق کارکنان خود مساله دارد.با این حال در چند روز آینده تصمیم نهایی را برای از سرگیری فعالیت این تماشاخانه می گیریم.

وی اضافه کرد: برخی از گروه‌های نمایشی هم برای اجرا در این تماشاخانه اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم درباره چگونگی راه‌اندازی این تماشاخانه به نتیجه برسیم.

مسافر آستانه تاکید کرد: همه اصرار بر راه‌اندازی تماشاخانه دارند. البته گروه‌های متقاضی اجرا هم قطعا می‌دانند شرایط اجرا با قبل از کرونا قابل مقایسه نیست و باید با حداقل‌ها کنار بیایند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در پایان درباره آخرین وضعیت این جشنواره و انتشار فراخوان آن گفت: همچنان مشغول بررسی هستیم. ولی همانطور که همه می‌دانیم شرایط بسیار نابسامانی است و هیچ ثباتی وجود ندارد با این حال امیدوارم برای انتشار فراخوان، به یک جمع‌بندی برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha