• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99051410545
  • خبرنگار : 50034

/چهل سال با جهاددانشگاهی/

فرماندار همدان: جهاددانشگاهی یکی از پایه‌گذاران توسعه کشور است

فرماندار همدان: جهاددانشگاهی یکی از پایه‌گذاران توسعه کشور است

ایسنا/همدان فرماندار همدان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در مدت ۴۰ سال بسیار خوب درخشیده است، گفت: یکی از پایه گذاران توسعه کشور جهاددانشگاهی است.

حسین افشاری در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی همدان، اظهار کرد: در حال حاضر در شتاب علمی جزء رتبه‌های برترجهان هستیم و در تولید علم در جایگاه ۱۵ کشور اول جهان قرار داریم که بخشی از این موفقیت‌ها حتماً مدیون جهاددانشگاهی است.

وی با بیان اینکه در همدان ۱۴ مرکز آموزش عالی وجود دارد، تصریح کرد: ۴۳ هزار دانشجو در این مراکز فعالیت دارند و ۲۰۰۰ هیئت علمی در دانشگاه‌های همدان تدریس می‌کنند که در هر زمینه‌ای حرکت کنند یک انقلاب ایجاد می‌شود.

افشاری با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی و آموزشی درخشان عمل کرده است، خاطرنشان کرد: کمک به صنایع دستی در مرکز سفال و سرامیک و موفقیت در حذف برخی ناخالصی‌های سفال از اقدامات درخشان جهاددانشگاهی بوده که باعث شده استحکام محصولات بالا برود و به یک کالای مصرفی خانوار تبدیل شود.

فرماندار همدان درباره فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی و آموزش ضمن خدمت ۴۰۰۰ نفر از کارکنان دولت، گفت: آموزش‌های کارکنان دولت به افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایسنا در ذیل فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم ایسنا خوب عمل می‌کند به‌طوریکه کار حرفه‌ای خبررسانی را به دور از مسائل جناحی و سیاسی انجام می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار همدان نیز گفت: جهاددانشگاهی در زمینه استارت‌اپ ها ورود کند چراکه زیرساخت های این موضوع نیز فراهم شده و ظرفیت بسیار مناسبی است.

پیرودین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم هوشمند شدن شهر همدان را داشته باشیم می‌توانیم از این ظرفیت در جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همدان خاستگاه گیاهان دارویی است، گفت: اینکه همدان خاستگاه گیاهان دارویی است، ظرفیت بسیار خوبی برای تجاری سازی این محصولات است.

وی از جهاددانشگاهی خواست در زمینه گیاهان دارویی که یکی از ظرفیت‌های شهرستان همدان است ورود کند، یادآور شد: علاوه بر آموزش بلندمدت ۱۲۰۰ دانشجو در جهاددانشگاهی همدان، ۴۰۰۰ نفر در مرکز آموزش کوتاه مدت این نهاد تحت آموزش قرار گرفتند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز با بیان اینکه ۳۵۰۰ خانوار در استان همدان تحت پوشش بانک خون قرار دارند، گفت: پوشش خانواده‌های همدانی در مرکز نمایندگی خون بند ناف رویان نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

دکتر علی کلانترنیا با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی به تعبیر مقام معظم رهبری مولود انقلاب است، اظهار کرد: این نهاد انقلابی در سال ۵۹ با رویکرد فرهنگی و پژوهشی و شعار پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه خودباوری به معنای واقعی در جهاددانشگاهی تبلور یافته است، تصریح کرد: پژوهشکده رویان، دکل‌های حفاری نفت و مرکز درمان ناباروری خدمتی است که جهاددانشگاهی در اختیار مردم قرار داده است.

کلانترنیا با اشاره به معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی همدان، افزود: این معاونت با نگاه به ظرفیت‌های بومی استان برنامه‌های مختلفی را مدنظر داشته و درحال انجام است به طوریکه با توجه به اینکه صنایع دستی یکی از ظرفیت‌های استان همدان به شمار می‌رود مرکز تخصصی سفال و سرامیک ایجاد شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه مرکز تخصصی سفال و سرامیک از سال ۹۵ در جهاددانشگاهی همدان شکل گرفته است، یادآورشد: در مرکزتخصصی سفال و سرامیک آزمایشگاه استانداردسازی محصولات سفال و سرامیک ایجاد شده است.

وی با اشاره به تولید لعاب بدون سرب در این مرکز، ادامه داد: در مرکز سفال و سرامیک جهاددانشگاهی لعاب بدون سرب تولید شده است همچنین انواع گل‍های رنگی که نیاز به لعاب زیادی ندارد و لعاب شب تاب در این مجموعه تولید شده است.

وی با اشتغالزایی مرکز سفال و سرامیک جهاددانشگاهی، گفت: دو مجموعه کارگاهی در کنار این مجموعه دیده شده است که محصول عینی را واردبازار کند و تا کنون ۲۵ تا ۳۰ نفر اشتغالزایی شده است.

کلانترنیا با بیان اینکه  مرکز درمان ناباروری در مراحل پایانی است، خاطرنشان کرد: این مرکز مراحل پایانی عمرانی را طی می‌کند. در این مرکز بخشهای درمانگاه، آزمایشگاه ژنتیک و پلی‌کلینیک دیده شده و احداث همراه سرا و مرکز جراحی محدود در طرح توسعه دیده شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان همدان با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این مرکز، یادآور شد: مرکز آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی دارای دو مرکز آموزش کارکنان دولت و مرکز فراگیران آزاد تخصصی با رویکرد مهارتی است به طوریکه دوره‌های تخصصی حوزه سلامت با مجوز وزارت بهداشت برگزار شود.

وی با اشاره به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، بیان کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری قرآنی(ایکنا) و مرکز افکارسنجی(ایسپا) از مجموعه‌های معاونت فرهنگی هستند.

کلانتر نیا از راه‌اندازی انتشارات جهاددانشگاهی همدان خبرداد و افزود: همچنین در جهاددانشگاهی همدان مرکز نوآوری و شکوفایی در حوزه صنایع دستی و سفال و مرکز اشتغال راه‌اندازی شده است.

وی با تأکید براینکه برگزاری رویدادهای استارت‌آپی را در دستور کار داریم، اظهارکرد: در شهریور امسال رویداد استارت‌آپی در حوزه سفال را خواهیم داشت.

کلانترنیا درباره پرداختن به پژوهش درزمینه گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: بحث گیاهان دارویی فعلا فقط رویکرد جهاددانشگاهی آموزشی است اما در برنامه پنج ساله جدید در حوزه کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی فعالیت‌هایی مدنظر خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha