• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99051913853
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

استعفا دهید و شهر و شهروندان را با اختلال مواجه نکنید

استعفا دهید و شهر و شهروندان را با اختلال مواجه نکنید

ایسنا/اصفهان در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، انتخابات هیئت رئیسه این شورا در هفته گذشته و حواشی آن، حل مشکلات حقوقی خبرنگاران، بکارگیری ظرفیت شهروندان داوطلب، توجه به محلات محروم شهر و خودداری از هرگونه بهره‌کشی و بهره‌برداری از آسیب‌های اجتماعی از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی اعضای این شورا بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه که پیش از ظهر امروز (یکشنبه_۱۹ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه چهارمین سال از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی فوق العاده در هفته گذشته، اظهار کرد: برخلاف تصورات غلطی که وجود دارد و گاهی سال پایانی شورا و مدیریت شهری را سالی همراه با رکود و عدم مدیریت با ثبات، نبود حاکمیت نظم و انضباط و نظارت بر امور و همراه با بی انگیزگی می دانند، از طریق این تریبون به شهروندان قول می دهیم بر اساس تعهدی که به آن پایبندیم با همکاری تمام نیروهای زحمتکش و مسئولیت شناس  شهرداری اجازه ندهیم در مسیر خدمت رسانی کوچکترین خللی ایجاد شود و برای هیچ فردی در هیچ بخش و دهیچ جایگاهی ملاحظه و حاشیه امن نخواهیم داشت.

علیرضا نصر اصفهانی استعفا را یکی از ابزارهایی دانست که افرادی که تمایل به همکاری ندارند و یا کار و فعالیت را در این فضا برای خودشان سخت و خدای ناکرده توأم با بی میلی می دانند می توانند از آن به نحو مطلوب و به دور از هر حاشیه ای استفاده کنند و شهر و شهروندان را با اختلال و کندی در امور مربوطه مواجه نکنند.  

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: افزایش سطح تعاملات با تمام دستگاه ها و مسئولان، استفاده حداکثری از مشارکت مردم، هموار کردن حضور بخش خصوصی در عرصه سرمایه گذاری، مبارزه با فساد و رانت در هر نوع و توسط هر فرد و مجموعه ای، تکریم شهروندان و تسهیل امور آنها را جزو شعارهای همیشگی اعضای شورای پنجم برشمرد و اظهار امیدواری کرد که در سال پایانی هم با باور و عمل بیشتر استمرار یابد.

شهردار اصفهان مشکلات حقوقی خبرنگاران را مرتفع کند

فریده روشن صبح عضو شورای شهر اصفهان نیز در نطق خود با گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران چشم تیزبین جامعه هستند که می توانند حوادث و مسائل جامعه را رصد و جامعه را آگاه کنند. شفاف سازی مسائل جامعه مستلزم وجود خبرنگارانی است که بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به اطلاع رسانی بپردازند و از این طریق نظارت مردم بر مسئولان محقق می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه روز خبرنگار بهانه ای است تا به فرصت ها و تهدیدها بپردازیم، گفت: سوال اینجاست که آیا در قبال اینهمه ریسک و خطر و مخاطره آمیز بودن این حرفه و بدون امنیت بودن این شغل و عدم داشتن اختیار عمل و آزادی عمل؛ اجر معنوی و اجر مادی این تلاش ها متناسب است؟

وی افزود: از شهردار اصفهان انتظار دارم مشکلات خبرنگاران را مورد بررسی جدی قرار دهد و به عنوان یک شهردار حقوق دادن، به جای تبریک و شادباش گفتن مشکلات حقوقی این عزیزان را مرتفع سازد.

روشن همچنین به نامگذاری بیست و دوم مرداد ماه به عنوان روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشارکت های اجتماعی مردم به عنوان یکی از عوامل توسعه شناخته شده و عدم توجه به این موضوع از عوامل شکست برنامه های توسعه ای بوده است. توسعه پایدار جز با مشارکت شهروندان محقق نمی شود، سهیم بودن شهروندان در توسعه همه جانبه شهر و کشور، علاوه بر رفع موانع و مشکلات به افزایش نشاط اجتماعی می انجامد و از طرفی نشان دهنده وجود امید در بین مردم است.

وی با بیان اینکه هر وقت اتحاد بین مردم و مسئولان بیشتر باشد فعالیت های داوطلبانه چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی ارتقا می یابد، افزود: با توجه به گستردگی و جمعیت دو میلیون نفری شهر اصفهان و تنوع روزافزون خدمات مدیریت شهری، به کارگیری نیروهای بالقوه شهروندان در قالب کارهای داوطلبانه، به مدیریت شهری کمک می کند وظایف خود برای خدمت به شهروندان را به بهترین نحو اجرایی کند.

این عضو شورای شهر اصفهان از اداره حقوقی شهرداری اصفهان خواست بررسی لایحه آیین نامه اجرایی طرح ترویج، حمایت و توسعه فرهنگ کار داوطلبانه شهر اصفهان و رفع موانع قانونی آن را در اولویت قرار داده و هر چه سریعتر برای مراحل تصویب آماده کند.

توجه به محلاتی که بدون سیل و زلزله، سیل زده و زلزله زده هستند

پورمحمد شریعتی نیا عضو دیگر شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه در جریان انفجار بیروت، شهرداران کلانشهرهای کشور برای کمک به این شهر اعلام آمادگی کردند، گفت: شهردار اصفهان باید بداند ما مناطق کمتر برخوردار هم داریم، حصه جنوبی و شمالی ارزنان، شهرک ولیعصر، حصه و... و. همه محلاتی هستند که بدون سیل و زلزله سیل زده و زلزله زده هستند و باید بیشتر به این محلات توجه شود.

وی همچنین با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان گفت: ما اصلاح‌طلبان شعار دادیم که رویایی برای اصفهان داریم و بر توجه به جوانان و بانوان هنگام انتخابات تاکید کردیم، بنابراین باید در عمل شعارهایی که می‌دهیم را نشان دهیم.

خودداری از بهره کشی و بهره برداری از آسیب های اجتماعی

کوروش محمدی عضو شورای شهر اصفهان هم اظهار کرد: هنوز برخی مسئولان با نمایشی جلوه دادن موضوعات اجتماعی از این موضوع بهره گرفته و با حضور در مناطق محروم و در کنار کودکان کار و دیگر افراد آسیب‌دیده اجتماعی، بهره‌برداری تبلیغاتی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این رفتارها زیبنده جامعه اسلامی ما نیست، افزود: لازم است با خلوص نیت وظیفه خود را نسبت به شرایط اجتماعی نشان داده و از هرگونه بهره‌کشی و بهره‌برداری از آسیب‌های اجتماعی خودداری کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با قدردانی از تلاش فعالان عرصه‌های خدماتی شهرداری به ویژه کارکنان باغ رضوان، پاکبانان و پیمانکاران نظافت شهری، تصریح کرد: از شهردار اصفهان می‌خواهم دوره‌های آموزشی ارتقای مهارت و توانایی‌های فردی در راستای توجه به منزلت اجتماعی برای این افراد برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه مربوط برای اجرای این آموزش‌ها به‌زودی توسط شورای شهر، شهرداری و دانشگاه علمی کاربردی شهرداری منعقد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha