• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99051913991
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با حضور در ایسنا خبر داد:

بهره‌مندی ۲۴۱۹ نفر در ایلام از تسهیلات کرونایی

بهره‌مندی ۲۴۱۹ نفر در ایلام از تسهیلات کرونایی

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۲۱۷۹ فقره تسهیلات کرونا با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال به ۲۴۱۹ نفر در استان پرداخت شد.

«شکراله شیرخانی»  با حضور در ایسنا، به مناسبت روز خبرنگار و تبریک این روز و تجلیل از تلاش اصحاب رسانه  برای تغییر نگرش‌ها و ترویج فرهنگ صحیح کار، اظهار کرد: تعداد کل ثبت نام شدگان سامانه بیمه بیکاری در استان، ۷۳۴۷  نفر است که از این تعداد بر اساس سوابق بیمه ای موجود در سازمان تامین اجتماعی کشور، پنج هزار و ۴۷ نفر مشمول شناخته شده است.

وی با بیان اینکه  ۱۶۷۹۲۱ خانوار ایلامی از تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا بهره مند شدند و به ۲۹۳۷ خانوار ایلامی نیز بسته حمایتی توسط سازمان هدف مندی یارانه ها پرداخت شد، تصریح کرد: سهم استان ایلام از تسهیلات حمایتی کرونا، ۲۱۶ میلیارد تومان است و برای واحدهای کسب و کار ۱۲ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری که رسته های تعطیل شده بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دارند به ازای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان و برای رانندگان مسافربری (خویش فرمای بیمه پرداز) مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات تعیین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد:: سهم استان از مشاغل خانگی، ۵۰ میلیارد ریال است که به دارندگان مجوزهای پشتیبان و افراد مستقل که طرح آنها منطبق بر ظرفیت ها و اولویت های استان و مورد تایید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و بر اساس رسته فعالیت های مشاغل خانگی موجود در سایت باشد پرداخت می‌شود.

شیرخانی با تاکید بر اینکه سهم استان ایلام از مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، ۹۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است، در خصوص تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی نیز گفت:۳۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر به ۱۳۷ طرح و اشتغال ۴۵۴ نفر پرداخت شد و هم چنین ۲۸۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تسهیلات اشتغال روستایی به ۴۵۴۵ طرح و اشتغال ۶۸۱۱ نفر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونا  به ۲ هزار و ۱۷۹ طرح و اشتغال ۲ هزار و ۴۱۹ نفر پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری کشور در بهار ۹۹ استان ایلام پس از استان‌های خراسان جنوبی و اردبیل سومین استان موفق در کاهش بیکاری بوده است، تصریح کرد: نرخ بیکاری استان ایلام در بهار امسال ۶.۵ درصد است که این میزان ۳.۳ درصد پایین تر از میانگین کشوری است و  نرخ بیکاری بهار ۹۹ استان نسبت به بهار ۹۸ که ۹.۴ بود، ۲.۹ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha