• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99052115167

مدیر کل پست استان خبر داد

افزایش ۱۰۰ درصدی ارسال و دریافت بسته‌های پستی در یزد

افزایش ۱۰۰ درصدی ارسال و دریافت بسته‌های پستی در یزد

ایسنا/یزد مدیر کل پست یزد با بیان این‌ که به دلیل روزانه بیش از چهار هزار مرسوله پستی در این استان توزیع می‌شود، گفت: میزان ارسال و دریافت بسته‌های پستی طی چهار ماهه نخست امسال در استان یزد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافته است.

«علی‌محمد رحمانی‌پور» در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران-منطقه یزد، که به مناسبت روز خبرنگار انجام شده است، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، شیوع کرونا را عامل یک سری تغییرات در فرآیند اجرایی و خدماتی دستگاه‌های مختلف دانست و اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور اقبال مردم به سمت استفاده از خدمات پست شدت بیشتری گرفته است.

وی افزایش ۲.۵ برابری حجم فعالیت‌های پستی در استان یزد را از دیگر عوامل ناشی از شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: این مهم بواسطه استفاده بیشتر از بستر فضای مجازی برای تأمین اقلام مورد نیاز اتفاق افتاده است.

مدیرکل پست استان یزد در ادامه گفت: در چهار ماهه نخست سال گذشته ۹۶ هزار بسته پستی ورودی استان بوده که این آمار در زمان مشابه امسال به ۲۲۷ هزار بسته افزایش یافته است.

رحمانی‌پور افزایش حدود ۱۰۰ درصدی ارسال بسته‌های پستی در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته ۵۸ هزار بسته ارسالی داشتیم و که امسال این آمار در زمان مشابه به ۱۱۶ هزار بسته افزایش پیدا کرده است.

این مسئول رشد فعالیت شرکت‌های مجازی را یکی از عوامل افزایش فعالیت‌های پستی در استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: طبق برآورد انجام شده به صورت میانگین روزانه ۲۴۰۰ نفر به واحدهای پستی استان یزد مراجعه حضوری دارند.

وی توزیع مرسوله‌های پستی در سطح استان یزد را روزانه بیش از ۴ هزار مرسوله دانست و بیان کرد: نیروهای شرکت پست بیشترین میزان مراجعه حضوری با مردم را دارند و بعد از شبکه بهداشت و درمان در جایگاه نخست مبارزه با شیوع کرونا قرار دارند.

مدیرکل پست استان یزد با بیان این‌که تقریبا هیچ کدام از پرسنل اجرایی این اداره کل نتوانستند از مزایای دورکاری ناشی از شیوع کرونا بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد پرسنل تحت پوشش پست در استان یزد در واحدهای اجرایی مشغول به فعالیتند.

رحمانی‌پور تعطیلات رسمی اداره کل پست استان یزد را هفت روز در سال دانست و اظهار کرد: دریافت و ارسال مرسولات پستی در ایام عید امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است.

این مسئول با بیان این‌که در حال حاضر ۲۰۴ واحد پستی در سطح استان یزد مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند، اظهار کرد: از تعداد کل واحدهای پستی فعال در استان یزد ۷۵ واحد شهری و ۱۲۹ واحد روستایی هستند.

وی ادامه داد: از تعداد واحدهای پستی شهری در استان یزد ۱۷ واحد دولتی و مابقی هم دفاتر پیشخوان دولت هستند که با شرکت پست قرارداد همکاری دارند.

مدیرکل پست یزد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را از جمله اولویت‌های اجرایی عملیات پستی در زمان شیوع کرونا دانست و تأکید کرد: ارائه خدمت مستمر و به موقع به همشهریان یکی از اولویت‌های اجرایی شرکت پست استان یزد است.

رحمانی‌پور حذف اخذ امضای الکترونیکی در زمان تحویل مرسوله پستی را یکی از راهکارهای اجرایی برای مقابله با شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: ثبت کد ملی و شماره همراه دریافت کننده جایگزین موقت امضای الکترونیکی شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت «بانک اطلاعاتی کدپستی ۱۰ رقمی و زیرساخت تجارت الکترونیک» در شرکت پست استان یزد، گفت: زیرساخت‌های ایجاد در شرکت پست فرصت مناسبی برای پویایی و تقویت شرکت‌های استارت‌آپی و کسب و کارهای کوچک در کشور است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۹۴ کشور عضو اتحادیه جهانی پست هستند، افزود: عملیات‌های پستی بدون توجه به سیاست‌های داخلی و خارجی کشورهای دنیا شامل قانون آزادی ترانزیت بوده و هیچ محدودیتی برای ارسال و دریافت مرسولات بین کشورهای عضو اتحادیه جهانی وجود ندارد.

در پایان این بازدید نیز دکتر«مهدی باصولی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز با اشاره به ظرفیت های آموزش آنلاین در این سازمان آمادگی جهاد دانشگاهی در خصوص همکاری با ادارات و دستگاه های مختلف در حوزه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha