• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99052115174

رئیس آموزش‌ و پرورش ابرکوه:

داوطلبان ابرکوهی کنکور امسال ۱۰ درصد افزایش یافتند

داوطلبان ابرکوهی کنکور امسال ۱۰ درصد افزایش یافتند

ایسنا/یزد رئیس اداره آموزش‌ و پرورش ابرکوه از شرکت ۱۰۷۷ داوطلب این شهرستان در کنکور امسال خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

«محمدعلی کریمی» در حاشیه آیین تقدیر از اصحاب رسانه شهرستان ابرکوه، از آمادگی این اداره برای برگزاری کنکور سراسری خبر داد و اظهار کرد: از روز ۲۹ مرداد به مدت چهار روز تعداد یک‌هزار و ۷۷ نفر (۶۴۶ دختر و ۴۳۱ پسر) از داوطلبان کنکور در محل دانشگاه آزاد اسلامی در پنج گروه آموزشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، زبان‌های خارجی و هنر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش ابرکوه در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه، عنوان کرد: امروزه در بحث جامعه مدنی، مطبوعات به عنوان یکی از ارکان دموکراسی در کنار مشارکت مردم در فرایندهای اجتماعی، شفافیت‌های بخش‌های دولتی و پاسخگو بودن حاکمیت، مطرح است.

کریمی با تأکید بر این که مردم در جامعه باید مطالبه‌گری را یاد بگیرند، گفت: مردم طی فرآیندهای مختلف افرادی را به عنوان مسئول در جامعه انتخاب می‌کنند اما بعضاً در جامعه تصمیماتی از سوی مسئولان گرفته می‌شود که عاقلانه نیست یا منافع عمومی را تأمین نمی‌کند که این امر ناشی از مطالبه گر نبودن مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در جوامعی که خبرنگاران بخشی از مسئولیت مطالبه‌گری خواسته‌های به‌حق مردم را بر عهده دارند، توفیق حاصل شده و جامعه در مسیر پیشرفت حرکت خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: اگر فرآیند خبرنگاری تنها به اطلاع‌رسانی از وقایع ختم شود و هیچ‌گونه تحلیل خبری انجام نشود، قرار نیست توسعه و پیشرفتی در جامعه حاصل شود لذا رسالت خبرنگار این است که در تمامی رویدادها به نواقص، کمبودها، مشکلات و چالش‌ها بپردازد.

کریمی با بیان این که اگر مردم مطالبه‌گری کنند، مسئولان هم وظیفه پاسخگو بودن را خواهند داشت، یادآور شد: اصحاب رسانه در نگارش و به تصویر کشیدن وقایع باید دیدگاه‌های شخصی و سیاسی را کنار گذشته و صرفاً با یک نگاه بی‌طرفانه به طرح مسائل و مطالبات مردمی بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha