• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99052115740
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس انجمن علمی بازاریابی شعبه استان ایلام:

هزینه برای شناخت مشتریان و بازار، سرمایه‌گذاری است

هزینه برای شناخت مشتریان و بازار، سرمایه‌گذاری است

ایسنا/ایلام رئیس انجمن علمی بازاریابی شعبه استان ایلام گفت: شناخت مشتریان، بازار و اندازه و مطالعه بازار برای تولید کنندگان بسیار با اهمیت است و هزینه برای این شناخت سرمایه‌گذاری است.

«لطیف امامی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:  انجمن علمی بازاریابی ایلام  با مجوز وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در دانشگاه باختر ایلام مستقر و آماده ارائه خدمت در زمینه آموزش، مشاوره، تحقیقات بازار و مطالعات بازاریابی و...  به شرکت های تولیدی، ادارات دولتی،  اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، شرکت های دانش بنیان، بانک ها ، بیمه ها  و اشخاص حقیقی است.

وی تصریح کرد: بازاریابی علمی است عملی، یعنی صرفا نباید به تئوری‌ها توجه کرد، بلکه باید در جهت اجرای عملیاتی دانش بازاریابی در استان تلاش کنیم.

امامی با تاکید بر اینکه باید بر روی برند استان  کارکنیم تا شناخته شود و بتوانیم محصولات استان را عرضه و به فروش برسانیم، تصریح کرد: اولین اتفاقی که باید بیفتد تغییر در بینش و ظرفیت فکری مدیران ذیربط در حوزه استان  است.

وی با تاکید بر اینکه ما کشوری هستیم که بیش از حد فنی زده‌ایم اما ‌مهارت فنی تنها پانزده درصد در مدیریت نقش آفرینی می‌کند، تصریح کرد: مهارت بینشی، مهارت ارتباطی، نیز از دیگر مهارتهای مورد نیاز برای توسعه و اداره یک کشور است و اگر ده درصد از بهانه‌گیری‌ها را صرف نزدیکی به مشتریان کنیم وضعیت تغییر خواهد کرد.

رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه ایلام ادامه داد: تولید بدون فروش یعنی تولید زباله، اگر ارزشمندترین محصول جهان را نیز تولید کنیم اما نتوانیم آن را بفروشیم یعنی زباله تولید کرده‌ایم، پس بازاریابی به معنای مدیریت فروش است.

امامی تاکید کرد: تا زمانی که باور نکنیم بازاریابی یک علم است کشور ما پیشرفته نخواهد شد بنابراین شناخت مشتریان، بازار و اندازه و مطالعه بازار برای تولید کنندگان بسیار با اهمیت است و هزینه برای این شناخت سرمایه‌گذاری است.

امامی با دعوت از علاقمندان مخصوصا دانشجویان ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط برای عضویت در این انجمن، تصریح کرد: برای عضویت در انجمن علمی بازاریابی ایران می‌توان از طریق سایت انجمن و یا سایت دانشگاه باختر اقدام کرد.

"لطیف امامی" هفته گذشته، به عنوان رئیس انجمن علمی بازاریابی شعبه استان ایلام انتخاب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha