• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99052115829
  • منبع : نمایندگی قزوین

مدیرکل اوقاف قزوین:

طرح شمیم حسینی، موجب پیوند مساجد و امامزاده‌ها می‌شود

طرح شمیم حسینی، موجب پیوند مساجد و امامزاده‌ها می‌شود

ایسنا/قزوین مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره برگزاری طرح شمیم حسینی گفت: اجرای این طرح از طریق مراکز افق باعث گسترش تکریم امامزادگان عظیم‌الشان، مساجد و هیئات مذهبی و تقویت پیوند بین آن‌ها شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی امروز سه‌شنبه ۲۱ مرداد در جلسه استانی شمیم حسینی که با حضور معاونین و روسای ستادی و اجرایی و کارشناسان مربوطه برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: مدیریتِ توزیع عادلانه عواید نیات واقفین مرتبط، موجب بهره‌مندی از سفره اطعام اباعبدالله‌الحسین (ع) در همه سطوح و اقشار مختلف جامعه شده و اجرای طرح مزبور از طریق مراکز افق باعث گسترش تکریم امامزادگان عظیم‌الشان، مساجد و هیئات مذهبی و تقویت پیوند بین آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: با آسیب‌شناسی فرآیند اجرا شده در سالیان گذشته، خلاء عدم استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی که مسئول هدایت و حمایت بر هیئات مذهبی است و از سویی سازمان اوقاف که مسئول اجرای نیات امینانه روضه و تعزیه سیدالشهدا(ع) محسوب می‌شود، مشهود بوده که در طرح شمیم حسینی این خلاء مرتفع و طرح با همکاری کامل سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد سال گذشته برای اولین بار اجرایی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: این امر موجب ایجاد ساختارمندی بیشتر جریان مذهبی و تنظیم شعائر حسینی با رعایت اصل امانت‌داری در اجرای نیات مرتبط با سیدالشهدا(ع)، با توجه به قیود مکان و زمان شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نمایشگاه شمیم حسینی در ۲۰۱ بقعه متبرکه برگزار شد، افزود: در سال ۹۸ بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۳۰ هیئت و مسجد به ارزش ۱۳ میلیارد تومان مورد حمایت سازمان اوقاف و امورخیریه قرار گرفتند. سازمان اوقاف برای اولین‌بار جهت‌دهی به توزیع عدالت‌محور را با تدبیر ریاست سازمان اوقاف هدف‌گذاری کرد که جغرافیای توزیع افزایش چشمگیری داشت.

بنابراعلام روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و امورخیریه استان قزوین، این مسئول ادامه داد: در سال‌جاری طبق برنامه‌ریزی انجام شده با برگزاری نمایشگاه شمیم حسینی در بیش از ۳۰۰ امام‌زاده سراسر کشور، حدود ۵۰ میلیارد تومان کمک به ۲۵ هزار هیئت و مسجد صورت خواهد گرفت که البته این هیئات از سوی سازمان تبلیغات و امور مساجد معرفی خواهند شد.

مجیدی یادآور شد: مسئولین هیئات با اخذ حواله از سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند اقلام خود را از نمایشگاه‌های شمیم حسینی که از ۲۰ مرداد تا ۲۸ مرداد برپا می‌شود تهیه کنند البته این مساعدت‌ها بسیار ناچیز است در صورتی‌که هزینه برگزاری مجالس مذهبی بسیار بسیار بیشتر از این عددهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha