• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99052216732
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام عنوان کرد

صنایع کوچک و متوسط؛ بستر ساز توسعه صنعتی

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام گفت: صنایع کوچک و متوسط بستر ساز توسعه صنعتی هستند و از طریق کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت، رونق تولید، توسعه صادرات و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد تاثیرگذارند.

«اقبال اسماعیلی» با حضور در ایسنا،  با گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک، از  پوشش مطلوب اخبار حوزه صنایع کوچک و متوسط استان در خبرگزاری ایسنا، تقدیر و اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط بستر ساز توسعه صنعتی هستند و از طریق کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت، رونق تولید، توسعه صادرات و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد تاثیرگذارند.با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب بنام جهش تولید اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبری و افزایش تولید و ایجاد اشتغال از سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی حمایت می‌شود.
اسماعیلی افزود: ایجاد زیرساخت و توسعه بخش صنعت بعنوان موتور محرکه اقتصاد از مهمترین وظایف دولت ها در بخش حاکمیتی اقتصاد است و شرکت شهرک های صنعتی نیز با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت های اقتصادی در بخش صنعت و استقرار صنایع کوچک به منظور افزایش خدمات رسانی و حمایت از واحدهای صنعتی تاسیس شد.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط توانایی تولید فن آوری های جدید اشتغال پایدار و کمک به واحدهای بزرگ تولیدی را در خود جای داده اند، یادآور شد: صنایع کوچک نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارند و در این راه دولت نیز با ارائه مشوق های ویژه از راه اندازی بخش های تولیدی در صنایع کوچک و متوسط استان حمایت می کند.
اسماعیلی اظهار کرد: با اخذ مجوز از شورای برنامه ریزی استان و تصویب نهایی پروژه ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی دهلران، زمینه اشتغال و رفع معضل بیکاری جوانان این شهرستان فراهم می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به در دستور کار بودن راه اندازی و فعالیت بازارچه مرزی چیلات، آغاز فعالیت های اجرایی احداث ابر بزرگراه پل زال- چیلات، نقش این ناحیه تخصصی در جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی منطقه و صادرات به کشور عراق مهم و ضروری است.
رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت:ایلام دارای پتانسیل‌ های فراوانی است و با حمایت و توانمند سازی واحدهای تولیدی و پشتیبانی از سرمایه گذاران می توان استعدادهای بالقوه اقتصادی استان را بالفعل کرد.
اسماعیلی شهرک‌های صنعتی ایلام، ایوان، دره‌شهر و ناحیه صنعتی شباب را چهار شهرک نمونه و برتر در استان اعلام کرد و افزود: این شهرک‌ها از نظر محصولات شیمیایی فلزی و غذایی بیشترین تنوع را دارند که این عوامل نشان‌دهنده این است که استان ایلام نیز می‌تواند در صادرات بین‌المللی با سایر استان‌ها رقابت کند.
وی گفت: 13  شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که همه آنها به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha