• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99052619067
  • خبرنگار : 50404

محمدجواد پناهی:

ترکیب آموزش‌های سنتی و تئوری جدید باعث پیشرفت قاریان قرآن می‌شود

ترکیب آموزش‌های سنتی و تئوری جدید باعث پیشرفت قاریان قرآن می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی محمدجواد پناهی گفت: خوب است که در کنار آموزش‌های سنتی، آموزش‌های تئوری و جدید نیز به قاریان قرآن ارائه شود که قطعا این اتفاق باعث پیشرفت آنها از لحاظ علمی و تکنیکی خواهد شد.

این قاری برجسته قرآن در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با فعالیت‌های قرآنی که در مشهد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مشهد به وجود پرفیض و لطف امام رضا(ع) یکی از شهرهای درجه یک در رابطه با علوم قرآنی و در زمینه‌های تلاوت و حفظ است، الحمدالله نسبت به جمعیتی که در مشهد وجود دارد، ما بیشترین نفرات در مسابقات کشوری و بین‌المللی را هم در زمینه تلاوت و هم در زمینه حفظ در کل دنیا داریم.

وی افزود: جلسات قرآنی در مشهد با شهرهای دیگر کشور قابل مقایسه نیست و الحمدالله بیشترین تعداد جلسات، موسسات و محافل قرآنی را در مشهد داشته‌ایم و داریم. از لحاظ آموزشی نیز مشهد، هم دارای کلاس‌های آموزشی سنتی است که به جلسات مردمی بازمی‌گردد و بیشترین بازدهی را در سطح کشور دارد و هم اینکه به موسسات قرآنی که به صورت آکادمیک، تئوری و جدید آموزش‌ها را به مشتاقان می‌دهند، نیز بازمی‌گردد.

پناهی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی از طرفی بستگی به مردم و از طرفی دیگر بستگی به بودجه‌هایی که برای آن تخصیص داده می‌شود، دارد. متاسفانه چند سالی است که به دلیل اینکه حمایتی در رابطه با محافل و کلاس‌های قرآنی صورت نمی‌گیرد، در سال‌های اخیر افت شدیدی داشته‌ایم، اما جلساتی که توسط مردم، به صورت خودجوش بوده تا قبل از شیوع ویروس کرونا به خوبی برگزار می‌شد و اساتید بدون هیچ چشم‌داشتی در این جلسات حضور پیدا می‌کردند و آموزش می‌دادند، اما پس از شیوع ویروس کرونا و از قبل عید نوروز این جلسات هم تعطیل شدند و اکنون خبری از جلسات آموزشی و محافل قرآنی نیست.

این استاد قرآن تصریح کرد: امیدوار هستیم این بیماری رفع شود و دوباره شاهد برگزاری جلساتی که به صورت خودجوش توسط مردم و علاقه‌مندان به قرآن برگزار می‌شده است، باشیم و افرادی که عاشق قرآن هستند و می‌خواهند از دریای بی‌کران قرآن فیض ببرند دوباره گرد قرآن جمع شوند و بهره ببرند.

وی درخصوص نحوه فعالیت موسسات مردم نهاد در زمینه‌های قرآنی، بیان کرد: اصل جلسات، کلاس‌ها و محافل قرآنی به موسسات مردم نهاد و نهادهای خودجوش سنتی و مردمی برمی‌گردد و بیشترین افرادی که در علم قرائت و حفظ به جایی رسیده‌اند در همین محافل شرکت می‌کردند و این محافل سنتی بالاترین نقش را در تربیت قاریان داشته است.

پناهی در رابطه با فعالیت‌های خود در زمینه قرآن گفت: بنده سه جلسه قرآن برگزار می‌کنم، یک جلسه در صبح‌های جمعه، یک جلسه در صبح‌های یکشنبه، که از بهترین جلسات کشوری است و هر هفته با جمعیت بیش از ۲۰۰ نفر برگزار می‌شود و یک جلسه چهارشنبه شب‌ها در دارالقرآن حرم مطهر رضوی که فعلا به علت ویروس کرونا همگی تعطیل هستند.

این قاری قرآن تصریح کرد: تقاضا می‌کنیم همانطور که مردم عزیز پای کار قرآن هستند و بدون هیچ چشم‌داشتی در این زمینه سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کنند و اساتید نیز در این زمینه تلاش می‌کنند، مسئولان هم قرآن را دریابند و تا جایی که توان دارند، در رابطه با رفع مهجوریت قرآن تلاش کنند و قرآن را از محرومیت و مهجوریت خارج کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha