• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99052820894

شهردار ابرکوه:

گردشگری می‌تواند نجات‌بخش ابرکوه باشد

گردشگری می‌تواند نجات‌بخش ابرکوه باشد

ایسنا/یزد شهردار ابرکوه گردشگری یکی از محورهای نجات دهنده شهر ابرکوه است که هم مسئله اشتغال و هم موضوع توسعه را بهبود می‌بخشد و شهرداری در این حوزه آماده ایفای نقش‌های خود در قالب یک برنامه مدون و اجرایی است.

«حسین حاتمی» امروز در جمع اصحاب رسانه با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در جامعه و برقراری ارتباط دو سویه بین مردم و مسئولان توسط خبرنگاران، اظهار کرد: هرچند حوزه کشاورزی و صنعت می‌تواند نقاط امیدی برای ابرکوه داشته باشد اما در مجموع بخش خدمات که یکی از محورهای آن، گردشگری است می‌تواند نجات‌بخش ابرکوه باشد و بحث اشتغال و توسعه را بهبود بخشد.

وی با تأکید بر این که شهرداری سیاست‌های کلی اداره میراث فرهنگی در حوزه گردشگری را همراهی خواهد کرد، افزود: برای رسیدن به یک برنامه مدون و اجرایی در حوزه گردشگری پیشنهاد می‌شود که تفاهم‌نامه‌ای جهت رسیدن به اهداف مشترک بین شهرداری و میراث فرهنگی مشتمل بر تمام مواردی که می‌تواند برای توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی و تقویت صنایع‌دستی موثر باشد، تنظیم شود.

حاتمی در ادامه اظهار کرد: ایجاد یک فضای با نشاط و برخوردار از لحاظ گردشگری، یکی از راهکارهای توسعه گردشگری در شهرستان است که با توجه به این که تأمین امکانات و خدمات مورد نیاز گردشگران در شهر بر عهده شهرداری است، ضمن بررسی اولویت‌های بودجه مصوب امسال به این موضوع نیز می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای امسال بالغ‌ بر ۱۷۰ میلیارد ریال است که تحقق آن به تلاش مجموعه شهرداری و تحقق اعتبارات و درآمدهای پیش‌بینی‌شده بستگی دارد. ضمن این که معتقدیم بودجه‌نویسی نیازمند اصلاح است و باید عملیاتی‌تر از گذشته انجام شود چرا که اعداد و ارقام پیشنهادی ممکن است تا پایان سال تغییر کند.

بهره‌برداری کمربندی ابرکوه در آبان‌ماه امسال

شهردار ابرکوه با اشاره به مشکل سال‌های اخیر در حوزه تردد ماشین‌های سنگین به داخل شهر، ابراز کرد: ساخت پایانه‌هایی در طرفین شهر و ایجاد کمربندی جدید مواردی بود که برای حل این مشکل پیش‌بینی‌شد و در ادامه می‌توان با حضور فعال راهنمایی و رانندگی و تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز، این ترددها را کاهش داد.

حاتمی در رابطه با تکمیل کمربندی ابرکوه نیز ابراز کرد: بر طبق تعهدات شرکت توسعه زیرساخت کشور و طی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی وعده بهره‌برداری از این طرح در آبان ماه سال جاری داده شد و این در حالیست که باند دوم و تقاطع ورودی شهر از سمت یزد هم تا پایان سال مراحل تکمیلی آن ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تلاش داریم خسارت‌های وارده به آسفالت ناشی از تردد خودروهای سنگین را به‌ سرعت جبران کنیم و برای انجام امور عمرانی در داخل شهر از ماشین‌آلات نیمه سنگین استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت زیباسازی ورودی‌های شهر، عنوان کرد: سعی شهرداری بر این است که پس از شکل‌گیری زیرگذرها و میدان‌های ورودی شهر از دو طرف، بلافاصله طرح‌های زیباسازی شهر را آغاز کند و یکی از اقدامات در این زمینه، ساماندهی وضعیت یخچال خشتی و مجتمع مربوط به آن است که مشکلات حوزه میراث آن برطرف شده و در حال حاضر جهت ادامه کار نیازمند مصوبه هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری است.

وی همچنین پیرامون مناسب‌سازی فضای شهری، گفت: مناسب‌سازی تنها نیاز افراد معلول نیست بلکه افراد کم‌توان، مسن و سایر افراد جامعه نیز باید به سهولت و ایمن در شهر تردد کنند که این مهم در برنامه‌های اجرایی شهرداری مورد توجه قرار گرفته و این رویه در طرح‌های آینده شهرداری نیز مورد اهتمام است.

آغاز بکار مجدد طرح‌های عمران شهری ابرکوه  

شهردار ابرکوه در مورد عملکرد چند ماه گذشته شهرداری نیز ابراز کرد: امید، انگیزه و نشاط در شرایط اقتصادی فعلی باید به جامعه تزریق شود و شهرداری‌ها به‌ عنوان نهادهای عمومی غیردولتی می‌توانند با استفاده و مدیریت ظرفیت‌های خود در این زمینه، صحیح از چالش‌ها و مشکلات عبور کنند.

حاتمی با بیان این که در ماه‌های اخیر بسیاری از طرح‌ها متوقف و برخی امور نیز نیازمند تصمیم‌گیری مجدد بودند، گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده هر چند به سختی اما طرح‌های عمران شهری مجدداً آغاز فعالیت کردند که به عنوان اولین طرح شاخص می‌توان به آسفالت خیابان منتهی به مدرسه نمونه امام علی (ع) به عنوان مطالبه چندین ساله دانش آموزان و مسئولان این آموزشگاه اشاره کرد.

وی با اشاره به این که آسفالت سایر معابر شهر که در تعهد شهرداری است در دستور کار قرار داد، ابراز کرد: موضوع تملک پلاک‌های میدان ملاعلی‌کرم در انتهای خیابان شهید باهنر نیز آغاز و همچنین جلسات اولیه شروع مجدد عملیات اجرایی فاز یک بلوار نبی اکرم(ص)، حل مشکلات واگذاری و اتمام بلوار ابوریحان و مشکلات مربوط به دفع آب‌های سطحی هم در دستور کار شهرداری است.

حاتمی از آغاز به کار عملیات اجرایی طرح بزرگ پارک حاشیه‌ای بلوار امام علی(ع) به مساحت ۹ هکتار خبر داد و افزود: طرح پارک غدیر که در موضوع طراحی و اخذ مصوبات قانونی در استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دچار مشکل بود به‌ طور مجدانه طی یک ماه گذشته پیگیری و برای تعیین تکلیف آن اقدامات خوبی صورت گرفته و اصلاحات لازم روی طرح انجام خواهد شد.

این مسئول در پایان نیز خاطرنشان کرد: در یک سال باقی‌مانده دوره پنجم شورای اسلامی و به‌ تبع شهرداری، ممکن است شروع طرح‌های سنگین عمرانی و زمان بار امکان‌پذیر نباشد اما برنامه‌ریزی‌های خوبی برای این مدت کوتاه انجام‌ شده و با توجه به اعتقاد ما بر رسالت اجتماعی شهرداری، فارغ از طرح‌های عمرانی در نظر داریم گام‌های خوبی در زمینه اجتماعی و فرهنگی برداریم چراکه حجم سرمایه‌گذاری در امور اجتماعی اندک ولی بازدهی و اثرگذاری خوبی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha