• پنجشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99053022681
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل بیمه سلامت یزد خبر داد

استقرار دولت الکترونیک در بیمه سلامت یزد

استقرار دولت الکترونیک در بیمه سلامت یزد

ایسنا/یزد مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به مکانیزه شدن فرآیندهای داخلی این اداره کل و اجرای طرحهای نسخه الکترونیکی و تبادل الکترونیک اسناد بیمارستانی، از استقرار تقریبا کامل دولت الکترونیک در بیمه سلامت یزد خبر داد.

محمد دریجانی امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به پوشش ۱۱۲ هزار نفر در صندوق های بیمه سلامت همگانی طی هفت سال گذشته از دولت تدبیر و امید، جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان را ۳۵۰ هزار نفر خواند.

وی با بیان این که در حال حاضر ماهیانه ۲۳ میلیارد تومان صرف هزینه درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان می شود، اظهار کرد: ۴۳ درصد از بیماران مورد پذیرش مراکز درمانی استان در حوزه بیمه سلامت مربوط به استانهای دیگر هستند و در یزد مورد درمان قرار گرفته اند.

به گفته دریجانی، طی هفت سال گذشته ۱۷۵۰ میلیارد ریال از سوی دولت برای درمان اقشار نیازمند هزینه شده است ولی در مجموع کل هزینه های درمانی پرداخت شده در این هفت سال ۱۰ هزار و ۸۸ میلیارد ریال بوده است.

وی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه بیمه سلامت را کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه درمان از ۶۵ به ۳۰ درصد ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به استقرار تقریبا کامل دولت الکترونیک  در بیمه سلامت استان، تصریح کرد:  تبادل الکترونیک اسناد بیمارستانی یکی از این اقدامات بوده که از سال گذشته در استان آغاز شده و هم اکنون در تمام بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان در حال انجام است.

دریجانی خاطرنشان کرد: هر سال دو میلیون و ۷۵۰ هزار برگ A4 از طریق اجرای این طرح در استان صرفه جویی می شود.

وی از اجرای موفق طرح نسخه الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۱۴ پزشک و ۲۱۴ مرکز داروخانه و پاراکلینیک به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی متصل هستند.

وی یادآور شد: قطعا اجرای ۱۰۰ درصد کامل نسخه الکترونیکی به دلیل احتمال بروز مشکلاتی مانند قطع اینترنت با توجه به توقف ناپذیر بودن درمان بیماران به هر دلیلی ممکن نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان برون سپاری و تمرکززدایی ۱۷ مورد از فرآیندهای تصدی گری در راستای اصل ۴۴،  افزایش ۱۰ خدمت به تعهدات بیمه سلامت در ارائه خدمات و هزینه های بستری در قالب طرح تحول سلامت و تامین زمین و اجرای طرح های عمرانی متعدد در استان به مساحت ۶۳۰۰ مترمربع را از دیگر اقدامات این اداره کل در استان برشمرد. 

دریجانی در پایان نیز با بیان این که امسال به لحاظ بدهی بیمه سلامت به پزشکان و مراکز درمانی و تشخیصی بهترین سال محسوب میشود، گفت: خوشبختانه بدهی بیمه سلامت استان در سال جاری به مراکز داروخانه ای، آزمایشگاهی و درمانی هم اکنون صفر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha