• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99060100188

رفتار عجیب سازمان امور مالیات با شهرک صنعتی اشتهارد و فراری دادن سرمایه‌گذاران

رفتار عجیب سازمان امور مالیات با شهرک صنعتی اشتهارد و فراری دادن سرمایه‌گذاران

ایسنا/البرز فرض کنید شما تولید کننده یا صنعتگر هستید که یک تولیدی در اطراف پایتخت دارید، پس از مدتی به شما می‌گویند اگر تولیدی خود را برای کاهش آلودگی هوا تا شعاع ۱۲۰ کیلومتر از اطراف تهران دور کنید تا چند سال از شما مالیات نمی‌گیریم، شما هم به امید برخورداری از این مشوق، تولیدی خود را با دردسرهای زیاد به نقطه مورد نظر منتقل می‌کنید و درست زمانی که منتظر معافیت مالیاتی هستید به شما می‌گویند محاسبات اشتباه بوده و طبق محاسبات جدید شما مشمول این طرح نیستید.

با پیگیری‌های زیاد از طرف بخش‌های مختلف، پس از چند سال متولیان این طرح قبول می‌کنند که مبنای محاسبات همان محاسبات ابتدایی باشد تا شما باز هم مشمول معافیت مالیاتی باشید، با این موافقت شما خوشحال می‌شوید و در کنار شما عده زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی هم دوباره به آن نقطه برای سرمایه‌گذاری روی خوش نشان می‌دهند اما ناگهان دوباره به شما می‌گویند فقط کسانی مشمول این طرح می‌شوند که از تاریخ معینی که ما می‌گوییم در این نقطه مجوز بهره‌برداری گرفته باشند.

این شرح کوتاهی بود از آنچه در خصوص معافیت مالیاتی شعاع ۱۲۰ کیلومتر شهرک صنعتی اشتهارد در طول پنج سال گذشته رفته است.

بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به امید معافیت‌های مالیاتی در اشتهارد سرمایه‌گذاری کرده‌اند

در همین خصوص رامین ربیعی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در گفت و گو با ایسنا در خصوص طرح معافیت مالیاتی شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهرک‌ صنعتی اشتهارد گفت: تعداد زیادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به امید برخوردار از معافیت مالیاتی در این شهرک سرمایه گذاری کردند اما در حین این سرمایه‌گذاری یعنی از تاریخ پنجم آبان ۹۴، با یک تصویب متوجه شدند از این طرح و معافیت مالیاتی خارج شدند.

ربیعی افزود: این وضعیت باعث شد سرمایه گذارانی که در شهرک صنعی اشتهارد زمین خریده و یا پول واریز کرده بودند یک شبه  دچار نا امیدی شدیدی شوند.

ربیعی در ادامه افزود: ما و تمامی استان از سال ۱۳۹۴ تا کنون در تلاش بودیم تا این معافیت‌های مالیاتی را بازگردانیم و طرح‌های نیمه تمام و بلاتکلیف را سامان دهیم؛ ما از همه مسئولین از رئیس جمهور تا روئسای دیگر قوا این درخواست را از طرف استان مطرح کردیم  تا این که در سال ۱۳۹۹ این مژده به صنعت گران داده شد که شهرک صنعتی اشتهارد شامل این طرح شده است‌ و معافیت‌های مالیاتی برگشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز در ادامه اظهار کرد: صنعتگران از شنیدن این خبر به شدت خوشحال شدند، کسانی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹  واریز پول داشتند و با نا امیدی تمام ادامه می‌دادند با شنیدن اخبار اخیر به شدت خوشحال شدند اما معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغیه‌ای صادر کرده که طبق آن فقط واحدهایی مشمول این طرح می‌شوند که از تاریخ سوم اردیبهشت ۹۹ به بعد پروانه بهره برداری از وزارت صمت بگیرند .

 ربیعی در ادامه افزود: از سال ۱۳۹۴ پیگیر معافیت‌های مالیاتی به خاطر سرمایه گذاران این بخش بودیم، با این تصویب عملاً زحمات چند سال اخیر ما بر باد رفت، یعنی تمام مبارزات ما و مطرح کردن درخواست‌ها برای معافیت مالیاتی برای کسانی که در آن بازه سرمایه گذاری کردند از بین رفت و این افراد به نوعی رها شدند و فقط افرادی که از تاریخ سوم اردیبهشت ۹۹ پروانه گرفتند مشمول می‌شوند. پس تکلیف کسانی که در سال‌های گذشته مجوز گرفته و زمین خریدند چه می‌شود؟ با این تصویب مجددا این افراد نا امید شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز در ادامه گفت: این تصمیم بسیار اشتباهی است‌. ما از زمانی که قم و سمنان مستثنی شدند پیگیر این قضیه بودیم که معافیت‌ها را باز گردانیم، در حال حاضر که این معافیت‌ها بازگشته است باید از سال ۱۳۹۴ مشمول باشد.

وی در پایان افزود: ما پشت تولید کنندگان و صنعت گران هستیم و پیگیر این طرح خواهیم بود و از این قشر درخواست داریم به فعالیت خود همچون سال‌های گذشته ادامه دهند.

اجازه تفسیر یا مصادره به مطلوب مصوبه معافیت مالیاتی شهرک صنعتی اشتهارد را نخواهیم داد

پیش از این جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز در خصوص به وجود آمدن این مسائل و مشکلات گفته بود: در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «جهش تولید» مزین شده است به هیچ وجه درباره این مصوبه، اجازه تفسیرهای سلیقه‌ای را نخواهیم داد.

شاهمرادی افزود: مصوبه هیئت دولت بسیار صریح و شفاف بوده و استانداری البرز از هرگونه تفسیر یا مصادره به مطلوب این مصوبه، جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: حال که هیئت دولت و شخص رئیس جمهور بر شکوفایی بیش از پیش تولید در سال «جهش تولید» تاکید دارند اجازه نمی دهیم؛ کام صنعتگران شریف استان البرز تلخ شود.

این مسئول تصریح کرد: مصوبه هیات وزیران در سال جاری که با پیگیری‌های مجدانه استاندار البرز به ثمر رسید باعث افزایش حضور سرمایه گذاران در شهرستان اشتهارد و رونق چشمگیر تولید در واحدهای صنعتی شد که این روند باید همچنان با قوت هر چه تمام تر ادامه یابد.

شاهمرادی درباره روند پیگیری این بخشنامه مالیاتی اظهار داشت: به سرعت نامه‌ای تنظیم کرده و برای رئیس جمهور ارسال خواهیم کرد. همچنین از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت کشور پیگیر این مساله خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در پایان از صنعتگران شهرستان اشتهارد خواست تا همچنان با امید و پشتکار به فعالیت خود ادامه داده و یاس به خود راه ندهند چرا که استانداری البرز به عنوان یکی از خادمین تولید با قدرت و صلابت، همراه و پشتیبان تولیدکنندگان شریف استان البرز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha