• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99060302427

مدیر اجرایی شهر دوستدار کودک یزد:

پرهیز از هرگونه تبعیض، مهمترین مولفه شهر دوستدار کودک است

پرهیز از هرگونه تبعیض، مهمترین مولفه شهر دوستدار کودک است

ایسنا/یزد مدیر اجرایی اداره شهر دوستدار کودک یزد تقویت مشارکت کودکان در برنامه‌ها و طرح‌های مدیریت شهری را یکی از مولفه‌های ضروری در شهر دوستدار کودک دانست و گفت: جلوگیری از هرگونه تبعیض در ارائه خدمات مختلف به کودکان یکی از مهمترین مولفه اجرایی شهر دوستدار کودک است.

«حسین ابوطالبی» عصر دیروز دوم شهریورماه، در نشست خبری اداره شهر دوستدار کودک که از طریق سامانه آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد برگزار شد، با بیان این‌که پایش وضعیت موجود شهر در حوزه کودک دارای فرآیند و بخش‌های مختلف است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تقریبا تمام ابعاد مدیریت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یزد تحت پوشش ارزیابی تخصصی اداره شهردوستدار کودک قرار گرفته است.

وی انجام پایش‌های محلی متناسب با موضوعات مختلف را از جلمه ابزارهای کارآمد برای تهیه اطلس مدیریت شهری در حوزه شهر دوستدار کودک دانست و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم بتوانیم در پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ برنامه جامع مدیریت شهر دوستدار کودک یزد را رونمایی کنیم.

مدیر اجرایی اداره شهر دوستدار کودک یزد در ادامه با بیان این‌که کل مدت تفاهم‌نامه سازمان بین‌المللی یونیسف با ایران برای انتخاب پایلوت و در نهایت اختصاص برند شهردوستدار کودک پنج سال است، گفت: تاکنون یک سال از مدت این قرار گذشته و یزد برای تصویب برنامه خود در حوزه شهر دوستدار کودک، چهارسال فرصت دارد.

ابوطالبی تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و مدیریت شهری از جمله مهمترین اولویت‌های اجرایی شهر دوستدار کودک در شهر میراث جهانی یزد است

وی تأکید کرد: طبق ضوابط موجود در فرآیند اجرایی سازمان یونیسف، وضعیت و عملکرد شهر یزد بعد از ورود به مرحله اجرایی، فارغ از هرگونه رقابت کاذب با دیگر شهرهای کشور، با برنامه ارائه شده خودمان و متناسب با شرایط بومی سنجید می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که توجه فراگیر به حقوق کودکان یکی از الزامات اجرایی شهر دوستدار کودک است، تصریح کرد: تقویت مشارکت کودکان در برنامه‌ها و طرح‌های مدیریت شهری از دیگر مولفه‌های شهر دوستدار کودک است.

مدیر اجرایی شهر دوستدار کودک یزد تعهد برای جلوگیری از اعمال هرگونه تبعیض در حوزه کودکان را یکی از مولفه‌های حائز اهمیت برای کسب برند شهردوستدار کودک دانست و بیان کرد: این موضوع بر اساس پنج حق دیده شدن، ارزشمند بودن، برخورداری از خدمات اجتماعی، حق زندگی خانوادگی(بازی و تفریح) و حق برخورداری از امنیت ارزیابی و اجرایی می‌شود.

وی در پایان توزیع عادلانه خدمات را نقطه مقابل تبیعض در حوزه کودکان عنوان کرد و گفت: اداره شهر دوستدار کودک توجه به حقوق تمام کودکان در نقاط مختلف را یکی از اولویت‌های اجرایی خود می داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha