• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99060302466

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد:

لزوم استفاده از تمام عناصر مدیریتی برای شهر دوستدار کودک ضروری است

لزوم استفاده از تمام عناصر مدیریتی برای شهر دوستدار کودک ضروری است

ایسنا/یزد سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد، با بیان این‌که توجه به حقوق کودکان در شرح وظایف اکثر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و مدیریتی تعیین شده است، گفت: پرهیز از هرگونه موازی کاری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در تمام عناصر مدیریت شهری از جمله اولویت‌های اجرایی شهر دوستدار کودک در یزد است.

«حجت فلاح» عصر دیروز در اولین نشست خبری اداره شهر دوستدار کودک یزد، با بیان این‌که در نگاه کلان و اساسی هر شهری با شهروندان آن شناخته می‌شود، اظهار کرد: کیفیت هر شهر به کیفیت انسانهایی که در آن زندگی می‌کنند بستگی دارد و ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تعریف یونیسف از کودک در جامعه مدنی، افزود: سازمان جهانی یونیسف در ابلاغ خود به شهرهای دوستدار کودک، محدود سنی کودک را ۱۸ سال معرفی کرده و این یعنی برنامه‌ریزی برای فردی که آموزش‌های مختلف، مهارت و کارآموز را پشت سر گذاشته است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد، با بیان این‌که توجه به حقوق کودکان در شرح وظایف اکثر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و مدیریتی تعیین شده است، گفت: شهرداری یزد سعی دارد در حوزه شهر دوستدار کودک با تعریف برنامه‌های راهبردی و هماهنگی، مشارک دستگاه‌های مختلف را جذب و شهر میراث جهانی یزد را در لیست شهرهای دوستدار کودک جهان وارد کند.

فلاح در پایان با اشاره به اهمیت نقش شورای راهبردی شهر دوستدار کودک در تدوین برنامه‌های منسجم و کاربردی، تصریح کرد: پرهیز از هرگونه موازی کاری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در تمام عناصر مدیریت شهری از جمله اولویت‌های اجرایی شهر دوستدار کودک در یزد است.

مطالبه عمومی موثرین راهکار برای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک

«فرشته کافی» رئیس اداره شهر دوستدار کودک یزد نیز، مطالبه عمومی را راهکاری موثر برای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک دانست و اظهار کرد: کسب عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک به معنای پذیرش مشکلات موجود در این حوزه بوده و نشان دهنده عزم شهرداری برای توجه به حقوق کودکان در مدیریت شهری است.

وی ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم برای توجه به حقوق کودکان را از جمله اولویت‌های اجرایی اداره شهر دوستدار کودک دانست و افزود: انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دستگاه‌های مختلف و پایش میدانی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت شهر دوستدار کودک در یزد است.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک یزد، گفت: تقویت و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شهر دوستدار کودک فرآیندی زمانبر بوده و تسریع در امور آن مستلزم همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های مدیریت، نظارتی و اجرایی استان است.

کافی با بیان این‌که شهرداری تنها متولی ایجاد زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک نیست، تصریح کرد: بسیاری از چالش‌های موجود در این حوزه فرهنگی و آموزشی است که مشارکت جدی نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha