• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99060504752
  • خبرنگار : 50046

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان:

۷۳ درصد از سهام داران سهام عدالت خراسان شمالی روش غیرمستقیم را انتخاب کردند

۷۳ درصد از سهام داران سهام عدالت خراسان شمالی روش غیرمستقیم را انتخاب کردند

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: ۷۳ درصد از سهام داران سهام عدالت این استان روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

مجید درخشانی در نشست خبری که پنجم شهریور ماه در محل این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: ۷۳۱ هزار نفر در این استان دارای سهام عدالت هستند که ۵۳۲ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده و مابقی روش مستقیم را انتخاب کرده اند.

وی افزود: این افراد، سهام دار شرکت سرمایه گذاری استانی هستند و نماد شرکت سرمایه گذاری خراسان شمالی نیز در بورس درج شده است و بعد از ثبت افزایش سرمایه قابلیت معامله را دارد.

درخشانی ادامه داد: در حال حاضر سرمایه این شرکت شش هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است و موضوعی که هم اکنون در حال انجام است انتخاب هیات مدیره این شرکت است.

وی تصریح کرد: این شرکت نیاز به آن دارد که یک هیات مدیریه قوی داشته باشد و افراد توانمند و قوی در این حوزه بهتر است که در این انتخابات که به صورت الکترونیکی برگزار می شود، شرکت کنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه میزان خرید و فروش انجام شده از سوی این استان در بورس ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم طی چهار ماه نخست سال جاری به ۱۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی همچنین به موضوع مولدسازی و فروش اموال دولتی اشاره کرد و گفت: برای خراسان شمالی به منظور کسب درآمد ناشی از فروش اموال رقم ۶۴۵ میلیارد تومان پیش بینی کرده اند و از آنجاییکه خراسان شمالی نسبت به تعداد زیادی از استان ها، استان جدیدتری است ممکن است خیلی اموال مازاد و قابل فروش نداشته باشد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: طی سال جاری فقط سه دستگاه استانداری، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی اموال مازاد خود را برای فروش اعلام کرده است.

وی در ادامه در ارتباط با سامانه سجام نیز توضیح داد: طی بهار امسال بیش از ۷۱ هزار نفر از مردم این استان در این سامانه ثبت نام کرده اند این در حالی است که این تعداد در سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۸۶ نفر و در سال ۹۷، پنج هزار و ۹۵۴ نفر بوده است.

درخشانی در مورد بدهی دستگاه های دولتی به پیمانکاران نیز گفت: دستگاه به پیمانکاران رقم ۳۵۱ میلیارد تومان بدهکار هستند.

وی همچنین با بیان اینکه برای ایجاد صرافی در استان در تلاش هستیم، اظهارکرد: تاکنون برای سرمایه گذار بخش خصوصی صرفه اقتصادی نداشته که برای ایجاد صرافی در این استان وارد کار نشده است.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha