• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99060605253
  • خبرنگار : 50046

مدیر کل آموزش و پرورش استان:

۶۰۰۰ دانش آموز خراسان‌شمالی ثبت سفارش برای دریافت کتاب نکرده اند

۶۰۰۰ دانش آموز خراسان‌شمالی ثبت سفارش برای دریافت کتاب نکرده اند

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شش هزار دانش آموز خراسان شمالی ثبت نام قطعی و ثبت سفارش برای دریافت کتاب درسی را انجام نداده اند.

عباس سعیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طبق پیش بینی وزارت آموزش و پرورش، ۱۸۲ هزار دانش آموز در این استان باید برای دریافت کتاب های درسی، ثبت سفارش و ثبت نام کنند.

وی افزود: تاکنون ۱۷۴ هزار دانش آموز امر ثبت نام و ثبت سفارش را انجام داده اند.

سعیدی ادامه داد: عواملی همچون نبود توان مالی برای خرید کتاب، تردید دانش آموزان برای اینکه رشته نظری و یا رشته کار و دانش را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند از جمله عللی هستند که سبب شده تا دانش آموزان هنوز اقدام به ثبت نام برای دریافت کتاب ها نکرده باشند.

وی اظهارکرد: از سوی دیگر هنوز تکلیف آزمون دانش آموزان پایه دهم مشخص نشده و این امر نیز یکی دیگر از علل تاثیر گذار بر روی موضوع مذکور است.

۷۲ هزار دانش آموز استان طی سال تحصیلی گذشته از شبکه شاد استفاده نکردند

این مقام مسئول در ادامه در ارتباط با سال تحصیلی جدید و استفاده از شبکه شاد نیز گفت: ۷۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی طی سال تحصیلی گذشته نتوانستند از شبکه شاد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر ۵۸.۸۹ درصد از دانش آموزان این استان در سال تحصیلی گذشته وارد شبکه شاد شدند و ۴۱ درصد نیز نتوانستند از آن استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید اقدامات فراوانی به منظور استفاده دانش آموزان از شبکه شاد شدند، تاکید کرد: البته این به آن معنا نیست که باید همه دانش آموزان از این شبکه استفاده کنند چراکه می توان از ظرفیت شبکه ملی آموزش، شبکه محلی، درسنامه نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در مناطق روستایی مدارس با جمعیت کمتر از ۲۰ نفر نیز کلاس های آن با رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha