• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99061107809
  • خبرنگار : 50046

تحصیل با چاشنی کرونا و گرانی

تحصیل با چاشنی کرونا و گرانی

ایسنا/خراسان شمالی شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه موجب شده تا در آستانه بازگشایی مدارس والدین سردرگم باشند که آیا کلاس های درس برپا می شود و یا نه و باید به چه شکلی دانش آموزان را بر سر کلاس درس بفرستند از گرانی تحصیل نیز نگران هستند.

همیشه والدین در آستانه بازگشایی مدارس نگران از افزایش قیمت لباس فرم مدارس، بالارفتن کرایه سرویس مدارس و گرانی قیمت کیف، کفش و لوازم التحریر بودند.

اما امسال خرید یک دستگاه کامپیوتر، تبلت و یا گوشی برای استفاده دانش آموزان از شبکه شاد از دیگر هزینه هایی بوده که بر دوش خانواده ها افتاده است.

کامیتر

قیمت های سرسام آور کامپیوتر در بازار و ناتوانی والدین برای خرید

یکی از والدین دانش آموزان خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه دو فرزند دانش آموز ابتدایی دارم گفت: تاکنون هیچ برنامه ای برای خرید تبلت و یا گوشی موبایل برای فرزندانم تا دوره متوسطعه دوم نداشتم اما با شیوع ویروس کرونا مجبور شده ایم تا برنامه ریزی ها را تغییر دهیم.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و نبود سیستم کامپیوتر برای اینکه فرزندانم از شبکه شاد استفاده کنند مجبور بودم تا گوشی موبایل خودم را در اختیار آن ها قرار دهم

وی ادامه داد: اما گاهی اوقات برخی از کلاس ها با یکدیگر تداخل داشت و بچه ها برای استفاده از کلاس ها دچار مشکل می شدند.

وی اظهارکرد: اما خرید بسته های اینترنت یکی دیگر از مشکلات بود چراکه توان اقتصادیمان پایین است و در خرید بسته های اینترنتی دچار مشکل هستیم.

وی تصریح کرد: اما برای سال تحصیلی جدید تصمیم بر این گرفتم که یک دستگاه کامپیوتر و یا تبلت برای بچه ها خریداری کنم تا بتوانند از آموزش های مجازی استفاده کنند ولی قیمت ها بسیار بالا بود و از طرف دیگر هیچ فروشگاهی نیز به صورت اقساطی فروش ندارند تا بتوانیم آن را به صورت قسطی خریداری کنیم.

وی ادامه داد: به هر قیمتی که بود یک دستگاه کامپیوتر خریداری کردیک تا بچه ها بتوانند استفاده کنند اما خرید بسته های اینترنت یکی از هزینه های اضافی است که بر دوش والدین دانش آموزان افتاده است چراکه والدین مجبور هستند تمامی هزینه هایی که در سال گذشته برای راهی کردن بچه ها به مدارس انجام می دادند امسال هم انجام دهند.

یکی از دانش آموزان بجنوردی در ادامه در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: گرانی استفاده از آموزش های فضای مجازی از یک سو، افزایش قیمت لوازم التحریر از سوی دیگر.

وی افزود: به جزء دفتر قیمت مابقی لوازم التحریرها به صورت چشم گیری افزایش قیمت داشته است و این امر کار را برای دانش آموزان و ادامه تحصیل سخت تر می کند.

شبکه شاد

استفاده از درسنامه به جای استفاده از آموزش های مجازی

سید محمد سیدی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با دغدغه والدین دانش آموزان نیز بیان کرد: خرید سیستم های کامپیوتر و یا تبلت برای دانش آموزانی که توان خریداری آن را ندارند از سوی مدارس و آموزش و پرورش نیز غیرممکن است.

وی افزود: مگر اینکه تعدادی از این دستگاه ها از سوی خیران خریداری شود و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد که باز هم همه دانش آموزان نمی توانند از آن برخوردار شوند.

سیدی ادامه داد: در نتیجه برای حل مشکلات دانش آموزانی که توان خرید کامپیوتر و یا تبلت ندارند، شورای مدارس در مدرسه ها تشکیل شده است و امر تولید محتوا صورت می گیرد.

وی اظهارکرد: این درسنامه ها به صورت مکتوب در اختیار دانش آموزانی که با چنین مشکلی مواجه هستند، قرار می گیرد.

این مقام مسئدول تصریح کرد: از سوی دیگر می توان این درسنامه ها را به صورت لوح فشرده و یا فلش مموری در اختیار افرادی که توان خرید بسته های اینترنت را ندارند، قرار داد.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۳۵ درصد دانش آموزان دوره متوسطه و ۴۸ درصد دانش آموزان دوره ابتدایی نتوانستند از آموزش های مجازی استفاده کنند که در سال تحصیلی جدید به این تعداد از دانش آموزان به صورت درسنامه در صورت عدم تشکیل کلاس های درسی، آموزش ارائه می شود.

درسنامه

۷۲هزار دانش آموز استان طی سال تحصیلی گذشته از شبکه شاد استفاده نکردند

عباس سعیدی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه در ارتباط با سال تحصیلی جدید و استفاده از شبکه شاد نیز گفت: ۷۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی طی سال تحصیلی گذشته نتوانستند از شبکه شاد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر ۵۸.۸۹ درصد از دانش آموزان این استان در سال تحصیلی گذشته وارد شبکه شاد شدند و ۴۱ درصد نیز نتوانستند از آن استفاده کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید اقدامات فراوانی به منظور استفاده دانش آموزان از شبکه شاد شدند، تاکید کرد: البته این به آن معنا نیست که باید همه دانش آموزان از این شبکه استفاده کنند چراکه می توان از ظرفیت شبکه ملی آموزش، شبکه محلی، درسنامه نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در مناطق روستایی مدارس با جمعیت کمتر از ۲۰ نفر نیز کلاس های آن با رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

لوازم التحیری

لوازم التحریر تا ۳۰ درصد افزایش یافت

بهروز خواجوی رئیس اتحادیه لوازم التحریر خراسان شمالی همچنین در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با افزایش قیمت لوازم التحریر بیان کرد: قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: هر ساله در این موقع از سال، خرید لوازم التحریر رونق زیادی داشت اما امسال متاسفانه کمتر دانش آموزی برای خرید لوازم التحریر مراجعه می کند که یکی از دلایل بالا رفتن قیمت کالاها است.

خواجوی ادامه داد: به عنوان مثال قیمت خودکاری که سه هزار تومان بوده الان به پنج تا شش هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: قیمت سایر اقلام لوازم التحریر نیز به همین شکل افزایش داشته است و فقط افزایش قیمت در دفترها چندان نبوده است.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر بجنورد گفت: البته در سال های گذشته بیشتر دانش آموزان دفترهای تعاونی خریداری می کردند که تاکنون خبری از توزیع این دفترها نیز نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha