• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99061108038
  • خبرنگار : 50046

اقامت گاه‌های بوم‌گردی در خراسان‌شمالی تبدیل به تفرج‌گاه شده اند

اقامت گاه‌های بوم‌گردی در خراسان‌شمالی تبدیل به تفرج‌گاه شده اند

ایسنا/خراسان شمالی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: اقامت گاه های بوم گردی در این استان تبدیل به تفرج گاه شده اند.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: پذیرش مسافر و گردشگر و نشان دادن جاذبه های تاریخی و گردشگری موجود و سپس پذیرایی و اقامت آن ها از مهمترین و اصلی ترین وظایف اقامت گاه های بوم گردی هستند.

وی افزود: اما در حال حاضر وضعیت به گونه ای دیگر شده است به طوری که با شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران خارج از استانی و حضور آن ها در اقامت گاه های بوم گردی به شدت کاهش یافته است و بیشتر افرادی که در این اقامت گاه ها حضور پیدا می کنند افراد بومی بوده که با جاذبه های اطراف آشنا هستند.

اسماعیلی ادامه داد: این افراد فقط به قصد اقامت طی یک شب به این اقامت گاه ها مراجعه می کنند و از امکانات و یا فضای طبیعی خود آن اقامت گاه استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این استان 34 اقامت گاه بوم گردی راه اندازی شده است، بیان کرد: حدود هفت اقامت گاه دیگر نیز در دست ساخت است.

این مقام مسئول به در پاسخ به این سوال که تعدادی از مسئولان این استان ساخت اقامت گاه بوم گردی در برخی از مناطق استان همچون راز و جرگلان را امری بیهوده تلقی می کنند و معتقد هستند که گردشگران تمایلی برای استفاده از اقامت گاه های این منطقه را ندارند؟ توضیح داد: اقامت گاه های بوم گردی راز و جرگلان یکی از اقامت گاه هایی بوده است که همیشه تا قبل از شیوع ویروس کرونا، گردشگران خارجی به آنجا مراجعه می کردند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال گردشگر از کشور سوئد به روستای هدف گردشگری دویدوخ مراجعه می کرد تا فقط فرش دو رویه ابریشم دویدوخ را مشاهده و یا خریداری کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تاکید کرد: تعدادی از گردشگران نیز برای دیدن اسب ترکمن و یا اسب سورای به منطقه مذکور مراجعه می کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha