• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99061108189

استاندار:

خراسان شمالی برای توسعه نیازمند نسخه متفاوت است

خراسان شمالی برای توسعه نیازمند نسخه متفاوت است

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مشکلات، مزیت‌های نسبی و پتانسیل‌های هر منطقه متفاوت است، گفت: خراسان شمالی برلی توسعه و اداره امور نیازمند نسخه متفاوت و نه واحد کشوری است.

محمدعلی شجاعی، ۱۱ شهریورماه، در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، گفت: در استان تلاش کردیم اعتبارات در مسیر پیشران‌های اقتصادی هر شهرستان هزینه شود و تا حدی موفق بودیم اما نحوه اداره کشور پیچیدن یک نسخه برای کل استان‌ها است در حالی که مشکلات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه متفاوت است.
وی  با تاکید بر اینکه خراسان شمالی برای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیازمند نسخه مختص به خود است، افزود: تا زمانی که زیرساخت‌های استان فراهم نباشد سرمایه‌گذاران به سایر استان‌ها مراجعه می‌کنند.
وی در خصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، گفت: پیشران‌های اقتصادی و مزیت‌های نسبی استان مشخص است و نمیتوانیم به آن‌ها بی اعتنا باشیم و سراغ سایر بخش‌ها برویم.
استاندار خراسان شمالی طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری را از نقاط قوت دولت تدبیر و امید توصیف کرد و گفت: اجرای این طرح مایه امیدواری و حرکت بود که موجب حل بسیاری از مشکلات شد.
شجاعی حال استان برای انجام امور را بسیار خوب دانست و افزود: در خراسان شمالی برای پیشبرد سیاست‌های توسعه‌ای تمامی اجزای حاکمیت پای کار هستند.
وی تاکید کرد: معیار کار خود را با ارائه آمارها نسنجیم و به دنبال بررسی اثرگذاری و دستاوردهای طرح‌ها باشیم.
وی خطاب به حوزه معاونت اقتصادی استانداری، دستور داد: با محوریت سازمان صمت استان و با کمک رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای استان برای اطلاع رسانی تسهیلات کرونایی ورود جدی داشته باشید.
شجاعی همچنین افزود: برای پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا سه روز بعد از تکمیل پرونده‌ها باید بانک عامل وام را پرداخت کند و پرونده‌های ناقص را به سازمان صمت برگرداند.
شجاعی در بخش پایانی سخنان خود بر بالا بردن کیفیت امور در پرداخت وام‌های اشتغالزایی تأکید کرد و گفت: بدانیم به چه کسی وام را پرداخت می‌کنیم و چه اثری بر حوزه اشتغال و کارآفرینی استان دارد.

نوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، در ادامه بیان کرد: در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، استان تاکنون ۴۳۲ میلیارد تومان را پرداخت کرده است که در این شاخص رتبه برتر کشوری هستیم. 

وی ادامه داد: در طرح اشتغال روستایی و عشایری ۱۹۳ میلیارد تومان با ایجاد افزون بر دو هزار فرصت شغلی طرح داریم که با تزریق منابع مالی جدید می‌توانیم این طرح‌ها را اجرایی کنیم.

نوری اضافه کرد: تاکنون با اجرای طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری بیش از هشت هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است و به پنج هزار و ۳۱۱ طرح نیز تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تأکید کرد: سهم استان در مرحله اول توزیع اعتبارات پیش‌بینی شده برای پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا ۲۱۰ میلیارد تومان بود.

وی در پایان بیان کرد: تاکنون ۶۷ میلیارد تومان طرح به بانک‌های استان معرفی و ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که در این شاخص در جایگاه پنجم کشوری قرار داریم.

گفتنی است در این جلسه، معارفه برادران به عنوان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha