• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۳:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99061108402
  • خبرنگار : 50176

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد:

کمبود بذر اصلاح شده احساس نمی‌شود

کمبود بذر اصلاح شده احساس نمی‌شود

ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از آغاز توزیع بذور اصلاح‌شده گندم در این شهرستان خبر داد.

مراد بیرانوند امروز یازدهم شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد بذور خریداری شده گندم اصلاح شده طبقات مادری، گواهی شده استان از کشاورزان طرف قرارداد خرم‌آبادی خریداری و پس از انجام عملیات فرآوری و بوجاری آماده توزیع بین کشاورزان گندم کار است.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار اخذ شده از کارگزاری‌های تهیه و توزیع بذور اصلاحی حوزه عمل بیش از ۷۵۰۰ تن انواع ارقام متناسب با کشت اقلیم معتدل و سرد، بذر گندم اصلاح شده آبی و دیم در قالب قراردادهای منعقده از کشاورزان خرم‌آبادی خریداری و آماده تحویل به کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی مناطق خرم‌آباد، بذور گندم و جو اصلاح شده مورد نیاز کشاورزان توسط کارگزاران مستقر در حوزه مراکز جهاد کشاورزی تهیه و حمل شده و در کنار سایر نهاده‌های کشاورزی همچون سم و کود به قیمت مصوب آماده توزیع است.

بیرانوند ارقام بذور دیم مورد نیاز کشاورزان را حدود ۶۰۰۰ تن و بذر گندم آبی مورد نیاز کشاورزان خرم‌آبادی را حدود ۱۰۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با توجه به تأمین بخشی از نیاز کشاورزان به‌صورت خود مصرفی کمبود بذر اصلاح شده احساس نمی‌شود.

وی به کلیه کشاورزان حوزه عمل توصیه کرد: به‌منظور افزایش عملکرد در واحد سطح در سال جهش تولید، سعی کنند نسبت به تهیه بذور اصلاح‌شده مورد نیاز با مشورت کارشناسان محقق معین و کارشناسان پهنه مراکز حوزه عمل اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد عنوان کرد: کلیه امکانات لازم در جهت کشت مکانیزه دیم و آبی فراهم و در دسترس کشاورزان قرار دارد.

بیرانوند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۴۵ هزار هکتار گندم دیم و آبی در خرم‌آباد کشت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha