• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99061208990

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان:

۹۸ درصد از هیات های‌ مذهبی خراسان شمالی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند

۹۸ درصد از هیات های‌ مذهبی خراسان شمالی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۹۸ درصد از هیات های مذهبی استان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در مراسم عزاداری محرم رعایت کردند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گریه بر امام حسین (ع) سازنده است و این نوع گریه، گریه ذلت نیست؛ بلکه گریه عزت و آزادگی و پیوند باهدف اولیای الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این‌که عاشورا عظیم‌ترین رخداد تاریخ بشریت بود، افزود: نهضت سرخ حسینی درس‌های بزرگی به همگان آموخت که مهم‌ترین آن‌ها درس آزادی‌خواهی و عزتمندی و پاسداری از دین است.

وی بیان کرد: امسال مردم ما در مراسم عزاداری ماه محرم نشان دادند که درراه پاسداری از دین و حفظ شعائر دینی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و با برگزاری مراسمی شکوهمند و درخور شأن سیدالشهدا (ع) همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فرهنگ دینی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در خراسان شمالی در ۶۶۸ هیات مذهبی بسیار شکوهمندانه برگزار شد.

وی افزود: عملکرد هیات های مذهبی استان در دهه اول محرم امسال توسط گروه‌های ارزیابی، رصد شده است و این ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از هیات های مذهبی استان پروتکل‌های بهداشتی را در اجرای مراسم عزاداری محرم رعایت کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: به رغم هجمه‌های سنگین و کارشکنی‌های معاندان داخلی و خارجی، همکاری و هم‌افزایی بسیار خوب دستگاه‌های فرهنگی، علوم پزشکی استان، مسئولان هیات مذهبی، سخنرانان و مبلغین دینی، مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) سبب شد تا امسال شاهد برگزار شدن مراسم عزاداری باشکوهی در دهه اول محرم باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: کشور ایران مهد فرهنگ اسلام ناب محمدی و میعادگاه محبان اهل‌بیت (ع) است و در مسیر تعظیم شعائر حسینی، ولایتمداری و عشق و ارادت به اهل‌بیت (ع) کارنامه‌ای پرافتخار دارد و از توطئه‌های معاندان نمی‌هراسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha