سعید سبحانی در گفت و گو با ایسنا گفت: در حال حاضر سن ناوگان باری در این استان به 15.1 درصد رسیده است.
وی سن اتوبوس ها در این استان 18.4درصد، مینی بوس 59.7 درصد و سواری کرایه را 50 درصد اعلام کرد.
به گفته سبحانی در حال حاضر 697 دستگاه ناوگان مسافربری و هزار و 63 دستگاه باری در این استان در امر جابجایی بار و مسافر فعال هستند.
وی در ارتباط با علل افزایش سن ناوگان باری و مسافربری در این استان اظهارکرد: یکی از علل این امر کاهش تولیدات کارخانجات داخلی بوده چرا که تحریم ها و مشکل در تامین برخی از قطعات بر این امر تاثیرگذار بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح واردات کامیون های کارکرده زیر سه سال از ابتدای خرداد ماه سال جاری بیان کرد: سه گروه شرکت های باری، کارخانجات سازنده خودرو و رانندگان و مالکان خودروهای دارای ناوگان فرسوده می توانستند از این طرح استفاده کنند و از تخفیفات 25 درصدی گمرک نیز بهره مند شوند اما افزایش نرخ ارز یکی از موانع پیش رو بود.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر مالکان خودرو نیز از این طرح در این استان استقبال نکردند چراکه نرخ کرایه بار جابجا شده با خودروهای جدید و خودروهای فرسوده هیچ فرقی نمی کند در نتیجه هیچ انگیزه ای با توجه به افزایش قیمت موجود بین رانندگان برای نوسازی ناوگان وجود ندارد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر قانون محکمی در ارتباط با جلوگیری از فعالیت ناوگان فرسوده در جاده ها وجود داشت، از این طرح استقبال می شد.
انتهای پیام
نظرات