• جمعه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99061410209
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دبیر پروژه مهر اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

آغاز غیرحضوری سال تحصیلی در اصفهان و ۳ شهر استان

آغاز غیرحضوری سال تحصیلی در اصفهان و ۳ شهر استان

ایسنا/اصفهان دبیر پروژه مهر اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه با تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان، شروع حضوری کلاس های مدارس اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان و نجف آباد به مدت یک هفته به تعویق افتاد، گفت: دانش آموزان در این ۴ شهر به صورت حضوری به مدرسه نمی روند، ولی آموزش مجازی از فردا شروع می شود.

محمدرضا ناظم زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه براساس آخرین بخشنامه وزارت آموزش و پرورش قرار شد همه مدارس کشور با یک سناریو، سال تحصیلی جدید را شروع کنند، اظهار کرد: قبلا اعلام شده بود شروع سال تحصیلی مدارس بر اساس سناریوهای مختلف باشد، به طوری که در شرایط مختلف سناریوهای مختلف اجرا شود. در وضعیت سفید کلاس های درس به صورت حضوری، وضعیت زرد به صورت نیمه حضوری و قرمز به صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه دو شب پیش با ابلاغ بخشنامه جدید اعلام شد تشکیل کلاس های درس همه مدارس کشور براساس یک سناریو و درنظر گرفتن وضعیت زرد رنگ باشد، افزود: براین اساس قرار بود همه مدارس به صورت حضوری کار خود را شروع کنند و اگر جمعیت کلاس ها زیاد باشد، دانش آموزان گروه بندی شده و روزهای حضور در مدرسه زوج و فرد باشد تا فاصله گذاری ایمن و شیوه نامه های سخت گیرانه بهداشتی رعایت شود.

معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر اداره‌ کل آموزش و پرورش استان، یادآور شد: در بند دوم همان بخشنامه درج شده بود اگر ستاد مقابله با کرونا تشخیص داد مناطقی پرخطر است می تواند اعلام کند تا برای مدتی کلاس ها به صورت حضوری تشکیل نشود و به صورت مجازی کار خود را شروع کند.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اصفهان مدارس ۴ شهر اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان و نجف آباد با عنوان مناطق پرخطر اعلام شد، گفت: مقرر شد برگزاری کلاس ها در مدارس نواحی شش‌گانه این شهرها به مدت یک هفته به تعویق بیفتد.

ناظم زاده خاطرنشان کرد: با وجود تعویق برگزاری حضوری کلاس های درس در مدارس ۴ شهر یاد شده، کلاس های درس در این شهرها از فردا به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می شود، تا دانش آموزان این شهرها همزمان با شهرهای دیگر سال جدید تحصیلی را شروع کنند.

وی بار دیگر با یادآوری اینکه فردا (شنبه_۱۵ شهریور ماه) دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی در شهر اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان و نجف آباد به صورت غیر حضوری به مدرسه نمی روند، اعلام کرد: درحال هماهنگی برای برگزاری زنگ مهر در یکی از شهرستان های استان هستیم.

دبیر پروژه مهر اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید براینکه تصمیم گیری درباره شروع حضوری کلاس های درس در مدارس بستگی به نظر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان دارد، تصریح کرد: تشخیص مناطق پرخطر و تصمیم برای برگزاری حضوری یا غیرحضوری کلاس های درس در تخصص ما نیست و ما با نظر ستاد مقابله با کرونا کار خود را پیش می بریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha