• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99061914750
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

راهی برای بازماندگان از تحصیل

راهی برای بازماندگان از تحصیل

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح ملی آموزش از راه دور(آبا) با هدف جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقاء نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم در استان اجرا می‌شود.

محمدعلی واقعی، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور در نشست شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: این طرح با استفاده از روش آموزش از راه دور و تجهیزات آموزش الکترونیکی، ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و با مشارکت و همکاری موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: باز گشت دانش‌آموزان با استعداد و علاقمند به تحصیل که به دلایلی از تحصیل بازمانده و ضرورت به روز شدن شیوه‌های آموزش سنتی و روی آوردن به شیوه های نوین آموزشی بر پایه تجهیزات و امکانات دیجیتالی و الکترونیکی از راه دور، از مهم‌ترین دلایل و عوامل اجرای طرح "آبا" در خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۹ مدرسه از راه دور در استان، تصریح کرد: دسترسی به اتاقی مناسب به عنوان کلاس درس، تجهیزات الکترونیکی مانند تلویزیون، لپ تاپ یا تبلت، تعدادی میز و نیمکت، دسترسی به اینترنت و هم چنین یک فرد به عنوان تسهیلگر جهت نظارت بر امور آموزشی، برای راه‌اندازی این پروژه کافی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در این طرح فایل‌های آموزشی از طریق امکاناتی چون فلش مموری و هارد اکسترنال که قابل اتصال به سیستم تلویزیونی خواهد بود از سوی تسهیلگر در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و جلسات رفع اشکال با حضور معلمین به صورت آنلاین برای این افراد برگزار می‌شود.

 واقعی، اجرای راحت طرح در دورافتاده‌ترین روستاهای با حداقل دسترسی و فاقد امکانات زیرساختی چون اینترنت، و آموزش به صورت آفلاین را از دیگر مزایای آبا دانست و بیان کرد: امید است با مشارکت خیرین دلسوز و متعهد استان به ویژه خیرین مدرسه ساز، بتوانیم گام‌های بلند و موثری در تحقق این طرح ملی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: در  حال حاضر ۸۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند و به فرایند یاد دهی و یاد گیری بازگشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha