• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99061914913
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار خمینی شهر:

اصرار بر آموزش حضوری منجر به ترک تحصیل نشود

اصرار بر آموزش حضوری منجر به ترک تحصیل نشود

ایسنا/اصفهان فرماندار خمینی شهر با بیان اینکه تاکنون ۳۸ هزار نفر در استان اصفهان ترک تحصیل کردند، گفت: اصرار برای آموزش حضوری نباید منجر به ترک تحصیل دانش آموزان شود.

علیرضا بصیری امروز (چهارشنبه- ۱۹ شهریور ماه) در شورای آموزش و پرورش شهرستان در مورد راه اندازی پویش مهر ماهی در خمینی شهر اظهار کرد: در این پویش برای دانش آموزان نیازمند با کمک خیرین تبلت تهیه می شود البته این پویش ماندگار باید به صورت متمرکز و هدفمند انجام شود.

بصیری با اشاره به بازگشایی مدارس با یک هفته تاخیر گفت: تصمیم ستاد ملی کرونا تشکیل کلاس های مدارس به صورت حضوری است، اما شهرستان خمینی شهر به علت قرمز بودن شرایط، مدارس با یک هفته تاخیر باز می شود. 

وی افزود: بعضی ها می گویند چرا در بیرون رفتن مردم از خانه حساسیت وجود ندارد اما در مورد مدرسه رفتن، والدین سخت می گیرند، دلیل آن این است که در مدرسه خانواده مستقیما بر فرزند نظارت ندارد و این امر ایجاب می کند که دغدغه ما نسبت به بهداشت مدارس بیشتر باشد. این اطمینان باید برای خانواده ها ایجاد شود که شرایطی در مدارس فراهم شده که آسیبی به دانش آموزان نمی رسد و این تنها با تعامل شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش قابل تحقق است. 

بصیری با تاکید بر اینکه نباید خانواده ها را برای آموزش حضوری تحت فشار قرار داد، تصریح کرد: آگاهی دادن به خانواده ها و دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است. اصراری بر حضور دانش آموزان در مدرسه نیست اما دانش آموزان نباید به هیچ عنوان ترک تحصیل کنند. ۳۸ هزار نفر تاکنون در استان اصفهان ترک تحصیل کردند و این حاصل دغدغه خانواده هاست. اصرار ما نباید  منجر به ترک تحصیل دانش آموزان شود. 

وی بر برگزاری امتحانات حضوری تاکید کرد و گفت: امتحانات در همه مقاطع باید به صورت حضوری برگزار شود. امسال با افزوده شدن ۴ مدرسه به سیستم آموزش شهرستان خمینی شهر تعداد کلاس ها افزایش یافته است و تلاش خواهیم کرد که ۲۰ مدرسه دیگر در کمتر از ۵ سال به سیستم آموزشی شهرستان اضافه شود.

به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی شهر در خصوص ماسک مورد نیاز مدارس گفت: میزان ماسک مورد نیاز مدارس باید با تعرفه های دولتی فراهم شود و مدیر مدرسه ماسک را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha