• جمعه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99062115835
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

امام جمعه شهرکرد:

بیگانگان باید شاهد پایداری و استقامت مکتب پیامبر اسلام(ص) باشند

بیگانگان باید شاهد پایداری و استقامت مکتب پیامبر اسلام(ص) باشند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: مسلمانان همواره با ادای تعظیم به ساحت نورانی پیامبر اسلام(ص) حواسشان به شیطنت‌ها و خیانت‌های بیگانان است و بیگانگان باید شاهد پایداری و استقامت مکتب پیامبر اسلام(ص) باشند و بدانند که مسلمانان ذره‌ای از راه خود کوتاه نیامده و نخواهند آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۱ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به آیه ۳۳ سوره اسرا و ضرورت حفظ ارزش انسانی، با بیان اینکه بی‌احترامی نباید به هیچ فردی صورت بگیرد، اظهار کرد: برادران دینی باید برای جان یکدیگر احترام قائل شوند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در ادامه بیان کرد: در جامعه اسلامی افراد با قمه، سلاح و ... نباید به جان یکدیگر تعرض کنند زیرا این مورد در شان یک جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه در مواردی براساس حکم پروردگار باید مجازات و قصاص انجام شود، افزود: رحم در برابر حکم خداوند معنا ندارد.

وی در ادامه بازستاندن حق براساس حکم خداوند را از ارکان مهم اسلام دانست و تشریح کرد: زیاده‌خواهی و جهالت در انتقام‌گیری از حق مقتول مظلوم نباید باعث آسیب به سایر و نابودی زندگی شود و اگر فردی بی جهت خونریزی به راه بیندازد راه جهنم را به روی خود باز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: حفظ جان افراد، ویروس و بیماری نباید مانع از انجام شعائر دین شود و شعائر دینی همواره باید با انجام امور و رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی زنده نگه داشته شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد عمل هتاکانه روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کرد و ادامه داد: این امر در طول تاریخ مورد جدیدی نیست و بیگانگان این امر را آزادی بیان می‌دانند ولی فریبی بیش نیست.

وی اضافه کرد: شیطنتی در پس این بی حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) قرار دارد تا بیگانگانی از جمله آمریکا، اسرائیلتمرکز مسلمانان را از مسائل اصلی پرت کنند و آن‌ها را به حاشیه ببرند.

حجت‌الاسلام‌ نکونام گفت: مسلمانان همواره با ادای تعظیم به ساحت نورانی پیامبر اسلام(ص) حواسشان به شیطنت‌ها و خیانت‌های بیگانان است و بیگانگان باید شاهد پایداری و استقامت مکتب پیامبر اسلام(ص) باشند و بدانند که مسلمانان ذره‌ای از راه خود کوتاه نیامده و نخواهند آمد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین و مجازی در سال‌جاری یاد آور شد: در هر منطقه‌ای که خطر آن را تهدید نمی‌کند باید آموزش حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد، زیرا آموزش حضوری دارای تبعات خاص خود است و منطقه‌ای که بنا به شرایط امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود ندارد بایستی کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود. 

وی به ورود نوجوانان و جوانان به فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: معلمان و والدین دانش‌آموزان با انس و الفت و محبت به آن‌ها کمک کنند تا درگیر این فضای آلوده نشده و به آن گرفتار نشوند.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان یادآور شد: در این مقطع زمانی به‌هم پیوستگی نیروهای انقلابی باید صورت گیرد تا با همکارهای لازم به نتیجه دلخواه برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha