• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99062317103
  • خبرنگار : 50093

رییس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی:

مردم به محیط‌های ورزشی اعتمادی ندارند

مردم به محیط‌های ورزشی اعتمادی ندارند

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: وضعیت ورزش و آموزش‌وپروش مشابه است و مردم به محیط‌های ورزشی اعتماد ندارند.

حسین معماریان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد هیات ژیمناستیک خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های ورزشی، امکان برنامه‌ریزی برای مربیان و ورزشکاران، تشکیل اردو و برگزاری مسابقات همچنان وجود ندارد. در سال گذشته هیات ژیمناسیتک خراسان رضوی رتبه نخست کشور را از آن خود کرد و در مسابقات استعدادیابی کشوری در بخش نوجوانان نیز مقام قهرمانی را از آن خود کردیم.

وی افزود: در تعطیلی کرونایی سعی کردیم به صورت کامل ارتباط ورزشکار و ورزش قطع نشود و ورزشکاران، تمرینات خود را از راه دور از سر بگیرند و به صورت ورزش در خانه با مربیان ارتباط داشته باشند. پنج نفر از نوجوانان خراسانی به اردوی تیم ملی کشور دعوت شدند. پیش از این عرفان قزلی در بخش جوانان به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شده بود. امیر علی‌شاهی نیز به عنوان کمک‌مربی در اردوهای تیم ملی انتخاب شده است.

رییس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی بیان کرد: هیئت ژیمناستیک بیش از ۱۴ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و از این حیث جایگاه پنجم را در میان هیئت‌های ورزشی استان در اختیار دارد. در این دوران کلاس‌های اوقات فراغت و تابستانی را از دست دادیم. معمولا در فصل تابستان ۴۰۰ تا ۵۰۰ ورزشکار از یک سالن ورزشی استفاده کرده و بعضا مورد استعدادیابی قرار می‌گرفتند. متاسفانه کرونا شرایط را خاص کرده و مردم با توجه به این شرایط رغبتی برای ثبت‌نام فرزندان خود در کلاس‌های اوقات فراغت ژیمناستیک نداشتند.

معماریان خاطرنشان کرد: وضعیت ورزش مانند وضعیت آموزش‌وپروش است. مردم هنوز اعتمادی به محیط‌های ورزشی ندارند و استقبال از رشته‌های ورزشی در فصل تابستان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. درآمد اصلی هیات ژیمناستیک از طریق ثبت‌نام و حضور ورزشکاران در کلاس‌های اوقات فراغت تامین می‌شد. در حال حاضر با چالش بزرگی روبرو هستیم، چرا که باشگاه‌ها و مربیان به شدت آسیب دیده‌اند. مربیانی که رزومه‌ قوی در این رشته دارند و به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند، وضعیت خوبی ندارند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری عنوان کرد: تا کنون ۶ کارگاه ژیمناستیک مربی‌گری و داوری هنری در بخش بانوان وآقایان برگزار کرده‌ایم، درخواست برگزاری دو دوره مربی‌گری درجه سه هنری دختران در مهر ماه را ارسال کرده‌ و منتظر مجوز فدراسیون هستیم. در این شرایط که نمی‌توانیم مسابقه برگزار کنیم، در صدد این هستیم تا دوره‌های آموزشی بیشتری برگزار کرده و دانش‌افزایی داشته باشیم. برای برگزاری دوره‌های دیگری نیز مجوز گرفته‌ایم تا در ۶ ماه باقیمانده سال جاری برگزار کنیم.

رییس هیات ژیمناستیک خراسان رضوی در خصوص بازگشایی باشگاه‌های این رشته تصریح کرد: ژیمناستیک جزو رشته‌های پربرخورد مانند رشته‌های رزمی نیست و پیش از این به صورت کم و بیش فعالیت داشته‌ است. باشگاه‌ها در شهرستان‌هایی که به لحاظ شیوع کرونا وضعیت بهتری داشتند، بازگشایی شده‌ است. باشگاه‌های ژیمناستیک در مشهد نیز مدتی است که فعالیت دارند.

معماریان یادآور شد: کمیته‌های فدراسیون برخی مسابقات را به صورت مجازی برگزار می‌کنند و داوران نمره‌گذاری کرده تا بتوانند مدال و حکم قهرمانی بدهند. این شرایط تا زمانی که بتوانند مسابقات رسمی برگزار کنند، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha