• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99062317248
  • خبرنگار : 50295

زنجان میزبان سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی

زنجان میزبان سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی

ایسنا/زنجان رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: گسترش فعالیت‌های هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) یکی از اهداف جشنواره است.

ابراهیم‌ قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی، اظهار کرد: سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط یا سیره اهل‌بیت (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) از اهداف برگزاری این جشنواره است.

این مسئول تصریح کرد: بخش‌های جشنواره شامل داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک با موضوعاتی مانند سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، فرهنگ زیارت و غیره است.

قاسمی ادامه داد: همه ترک‌زبانان در سراسر کشور می‌توانند تا ۲۰ مهر آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند که علاوه بر خلق آثار جدید علاقه‌مندان می‌توانند آثاری نیز که به زبان فارسی در این موضوعات نوشته‌اند را بعد از ترجمه به زبان ترکی برای جشنواره ارسال کنند.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، بیان کرد: کتاب مجموعه داستان‌های برگزیده دو دوره قبلی این جشنواره چاپ شده و در اختیار عموم قرار گرفته ‌است. همچنین برگزاری جشنواره‌ها به میزبانی استان علاوه بر تقویت زیرساخت‌های استان بر پیشرفت هنرمندان نیز کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و دریافت اطلاعات و شرایط جشنواره می‌توانند به سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha