• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99062620442
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار خبر داد:

سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در طول ۳۲ ماه گذشته در ایلام

سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در طول ۳۲ ماه گذشته در ایلام

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: در طول 32 ماه حدود 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف انجام شده است و این نشان دهنده حجم بالای کار و فعالیت علی رغم شرایط سخت امروز است.

قاسم سلیمانی دشتکی در جشنواره شهید رجایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و  شهدای دولت به ویژه شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهید رجایی در مدت کم ریاست جمهوری طرح های زیادی از جمله طرح مستمری برای نیازمندان، طرح آموزش برای فرهنگیان، طرح انقلاب فرهنگی، طرح تجلیل از خدمت گذاران به نظام و کشور را بر جا گذاشت.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره قرار بود در هفته دولت برگزار بشود اما به جهت شرایط و مسائل کرونا به امروز موکول شد، گفت: اگر امروز از مدیری تجلیل می شود تجلیل از یک نهاد و سازمان و مجموعه عوامل و دست اندرکاران آن دستگاه است.
 
استاندار ایلام تصریح کرد: در این مدت و ظرف 32 ماه حدود 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف انجام شده است و این نشان دهنده حجم بالای کار و فعالیت علی رغم شرایط سخت امروز است.
 
سلیمانی با تاکید بر اینکه این میزان سرمایه گذاری را با آدرس گفته ایم، در زیرساخت های مختلف چون راه، بهداشت و درمان، فرهنگی، آب و خاک و کشاورزی، نفت و گاز و پتروشیمی و ... بعنوان مثال در حوزه نفت و گاز و انرژی بیش از 16 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: در این بین در نشست های اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، شورای اشتغال و سرمایه گذاری، تسهیلات اشتغال روستایی، تسهیلات تبصره 18 واقعا کارهای بزرگی شده است. بطور مثال در نشست های اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیش از 100 واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشت.
 
وی با تاکید بر  اینکه در بحث محرومیت زدایی با تشکیل قرارگاه سازندگی در استان انقلابی رخ داد، گفت: در استان مناطق محرومی وجود دارد که نمی توان به راحتی از کنار مشکلات آنها گذشت، البته در اوایل گروه های جهادی از اطلاعات و بسیج و سپاه کارهای خوب و ارزشمندی در مناطق محروم استان مانند  هلیلان انجام دادند و این  اولین جرقه های شکل گیری قرارگاه سازندگی در استان بود و  بازدید از مناطق محروم استان با حضور همه نهادهای انقلابی شروع شد. 

استاندار ایلام ادامه داد: بعد از دیدن مسائل و مشکلات مناطق محروم استان در رایزنی ها و جلسات مختلف صدای محرومیت را به گوش مسئولان ارشد کشوری رساندیم و حاصل آن دید و بازدیدهای میدانی مسئولان ارشد معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان، فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران و ... از این مناطق محروم بود.
 
وی گفت : این نهادها و دستگاه های انقلابی تا امروز حدود 100 میلیارد تومان در این شرایط سخت مالی طرح و پروژه برای دو شهرستان محروم هلیلان و ملکشاهی بعلاوه سایر پروژه های توسعه روستایی در سایر شهرستان ها تعریف کرده اند.
 
سلیمانی تصریح کرد: در این رایزنی ها موفق شدیم برای اولین بار در کشور دو شهرستان محروم استان یعنی هلیلان و ملکشاهی را تحت پوشش محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان کشور قرار دهیم. این درحالی است که این بنیاد تنها در تعداد محدودی از استان های کشور و آن هم تنها یک شهرستان را تحت پوشش خود قرار داده است.
 
وی ادامه داد: کل اعتبارات عمرانی شهرستان هلیلان 20 میلیارد تومان است و اگر در این شرایط سخت مالی 50 درصد تخصیص داشته باشیم این میزان به 10 میلیارد تومان می رسد در حالیکه در قرارگاه محرومیت زدایی استان با کمک بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری موفق شده ایم بالغ بر 50 میلیارد تومان برای هلیلان اعتبار اختصاص بدهیم که تخصیص آن هم 100 درصد خواهد بود و این چیزی حدود 5 برابر کل اعتبارات سال جاری در این شهرستان محروم است.
 
استاندار ایلام گفت: اعتبارات سال جاری ملکشاهی حدود 25 میلیارد تومان است اما ما توانسته ایم با کمک نهادهای مهم کشور چون بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری بالای 45 میلیارد تومان اعتبار اختصاص بدهیم و اینها علاوه بر کمک های بسیج سازندگی، بنیاد برکت، اجتماعی و مومنانه و ... هست.
 
سلیمانی تصریح کرد: در سفری که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به زودی به استان خواهد داشت تفاهم نامه بسیار خوبی در راه است که در آن حدود 300 میلیارد تومان پروژه های جهش تولید تعریف می شود.
 
وی ادامه داد: در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تحول عمده ای در مجموعه علم و فناوری استان بوجود آمد. در این سفر از تمام مراکز علم و فناوری استان بازدید بعمل آمد و برای هریک اعتبار خاصی اختصاص داده شد و در مجموع بین 40 تا 50 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی اختصاص یافت.
استاندار ایلام با بیان اینکه تنها در سفر معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای طرح ها و پروژه های زنجیره تولید در مناطق روستایی اختصاص یافت، تصریح کرد:  نتایج سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایلام؛ ایجاد تفاهم نامه 1400 واحد مسکونی برای ایثارگران و کلنگ زنی 600 واحد آن، مقرر شد ظرف چند ماه آینده فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد استان استخدام بشوند و بنیاد علوی اعلام کرد در صورت تهیه زمین آمادگی دارد 100 واحد برای محرومین استان در شهرستان های مختلف بسازد.
 
سلیمانی ادامه داد: بر اثر کرونا مراودات تجاری ما با کشور عراق تعطیل شد اما با رایزنی و تلاش های انجام شده ابتدا دو روز در هفته، سپس به 4 روز در هفته افزایش یافت و امروز ما مفتخر هستیم اعلام کنیم کامل هفته گمرک فعال شده است و 24 ساعته باز است.
 
وی گفت: در حوزه  کشاورزی کارهای زیادی انجام شده است، در تولید گندم رشد چندین برابر داشته ایم، زمین های آبی استان از حدود 65 هزار هکتار در سال 96 رسید به حدود 110 هزار هکتار و تا پایان دولت به 160 هزار هکتار خواهد رسید و حدود 18 پروژه پمپاژ آب در استان داریم که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تلاش داریم قسمت عمده آن را تا پایان دولت به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه تقدیر از مدیر یک دستگاه را تقدیر از مجموعه عوامل و دست‌ اندرکاران ان دستگاه عنوان کرد و گفت: اینجا بایست یک نکته یادآور شد که اگر امروز از مدیری تجلیل می شود تجلیل از یک نهاد و سازمان و مجموعه عوامل و دست اندرکاران آن دستگاه است.

وی با تاکید بر این مهم که دستگاه های حاکمیتی ما، و دستگاه هایی که خارج از دولت و این جشنواره فعالیت می کنند بسیار عالی عمل کردند و باید از آنها نیز تجلیل شود، اضافه کرد: البته شاید دستگاه های بسیاری اقدامات بسیار شاخصی در استان داشتند ولی احتمالا چون مستندات کافی ارائه نداده اند امروز اسم آنها نیست.

بر اساس این گزارش دستگاه‌ها در پنج حوزه شاخص‌های عمومی و اختصاصی بر مبنای گروه‌بندی بند ج-۱-بخشنامه جشنواره شهید رجایی)، شاخص‌های عمومی و اختصاصی بر مبنای بالاترین میزان رشد، اقدام برجسته در محور برنامه‌های اصلاح نظام اداری یا فعالیت‌های تخصصی دستگاه و همچنین اقدامات برجسته تقدیر شدند.

بر این اساس، اداره کل استاندارد ایلام(گروه تولیدی و خدماتی)، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان (گروه عمومی و قضایی)، بیمه سلامت (گروه سلامت و رفاه اجتماعی)، شرکت آب منطقه ای و راه و شهرسازی(گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت) و اداره کل ورزش و جوانان (گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی) به عنوان دستگاه‌های برتر در مجموعه شاخص‌های عمومی و اختصاصی معرفی شدند.

همچنین از اداره کل محیط زیست ایلام (در اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری)، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان دستگاه های(برتر در شاخص های اختصاصی) تجلیل شد.

دادگستری کل و اداره اطلاعات استان نیز به عنوان دستگاه های برتر در حوزه امنیتی و قضایی و شرکت گاز ایلام نیز به عنوان دستگاه برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد تقدیر واقع شدند.

همچنین در حوزه دستگاه‌های برتر درخصوص مبارزه با بیماری کوید ۱۹ و مدیریت سیل سال گذشته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی تقدیر شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha