• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070100507
  • خبرنگار : 71592

زمان رأی گیری کابینه اسرائیل در مورد توافق صلح با امارات مشخص نیست

زمان رأی گیری کابینه اسرائیل در مورد توافق صلح با امارات مشخص نیست

سخنگوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تعیین زمان رای گیری دولت درباره توافقنامه صلح بین اسرائیل و امارات و تصویب آن احتمالا در دستور کار هفته آینده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه اورشلیم پست نوشت، مشاور حقوقی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته پیش اعلام کرد، توافق صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی هنوز وارد فاز اجرایی نشده تا کابینه با آن موافقت کند زیرا نتانیاهو قصد دارد به کابینه پیشنهاد دهد این توافق در پارلمان مطرح شود.

هنوز دفتر نتانیاهو زمان رای گیری در کابینه برای تصویب توافق صلح را مشخص نکرده است اما نتانیاهو به گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قول داده بود که این توافق را سه شنبه گذشته برای امضا به کابینه ارجاع دهد.

توافقنامه معروف به "توافقنامه صلح ابراهیم" بر برقراری روابط کامل بین اسرائیل و امارات تصریح دارد و لازم است پس از اتمام مراحل قانونی در دو دولت، قبل از لازم الاجرا شدن آن، رسما تصویب شود.

یائیر غولن، از اعضای کنست روز دوشنبه خواست، کمیسیون خارجی و جنگ پارلمان در جریان توافقنامه هایی که نتانیاهو با امارات و بحرین امضا کرده، قرار بگیرد.

وی که از اعضای حزب مرتز و معاون سابق رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل است گفت، توافقنامه ها باید بررسی شوند تا از تضمین حفظ برتری نظامی اسرائیل در این توافق ها اطمینان حاصل شود.

همزمان، مسوولان اماراتی ابراز امیدواری کردند که صلح با اسرائیل در خرید جنگنده های اف ۳۵ که مدتهاست به دنبال آن هستند، به نفعشان باشد. آمریکایی ها هم اعلام کردند، به ضمن حفظ سیستم برتری نظامی اسرائیل  به دنبال راههایی برای فروش این جنگنده ها به امارات هستند.

در توافقنامه هایی که نتانیاهو با امارات و بحرین امضا کرده به فروش جنگنده‌های پیشرفته به امارات اشاره ای نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha