• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99070200995
  • خبرنگار : 50210

افق روشن طرح توسعه مشاغل خانگی پیش روی زنان

افق روشن طرح توسعه مشاغل خانگی پیش روی زنان

ایسنا/مرکزی پیشران جاجیم بافی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی گفت: حضور زنان بی سرپرست، خودسرپرست و بدسرپرست در طرح اشتغال خانگی بسیار موفق بوده است و برای جذب بیشتر این بانوان باید اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

رضوان بهزاد نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی امکان بسیار خوبی جهت اشتغال در منزل برای افراد مختلف بویژه زنان بدسرپرست، بی سرپرست و خودسرپرست است، اظهار کرد: در قالب این طرح افراد در حوزه‌های مختلف مانند جاجیم بافی تحت آموزش قرار می‌گیرند و پس از دریافت آموزش‌های لازم می‌توانند در منزل اقدام به تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح در گام‌های اول خود قرار دارد، افزود: در حال حاضر آموزش حدود 20 بانو را در حوزه جاجیم‌بافی آغاز کرده ایم، اما آنچه نیاز است اطلاع‌رسانی بیشتر برای جذب تعداد بیشتری از این بانوان است تا بتوانند با کسب مهارت‌های لازم در منزل به اشتغال مشغول باشند.

بهزاد نسب تصریح کرد: کارفرمای این طرح معاونت زنان ریاست جمهوری با نظارت وزارت تعاون است و اجرای این طرح با جهاد دانشگاهی است که این نهاد امور مربوط به مشاوره عمومی و تخصصی، آموزش های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار را انجام می دهد.

وی اظهار کرد: تولید محصول توسط بانوانی که با ما در ارتباط هستند به شکل انبوه آغاز نشده و لازم است با تخصیص بودجه، دستگاه‌های لازم برای بافت جاجیم تهیه و در اختیار این بانوان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تولید و آموزش توسط پیشران‌ها انجام می‌گیرد، اما پیگیر بازار فروش تولیدات نیز هستیم و جهاد دانشگاهی در این راستا ورود کرده است، گفت: اخیرا با چند فروشگاه اینترنتی وارد مذاکره شده‌ایم، نمونه کارها ارسال شده است و قطعا با تولید بالا می‌توان با برندهای تولید کیف، کفش، لباس و کارخانجات بزرگ وارد قرارداد شد، اما در حال حاضر تعداد بافندگان محدود است و قطعا سفارشات بالای کارخانجات را نمی‌توان پاسخگو بود.

پیشران جاجیم بافی طرح توسعه اشتغال خانگی در استان مرکزی با اشاره به اینکه در این طرح بانوان 17 ساله تا 70 ساله حضور دارند و می‌توان انگیزه کاری آنها را به چشم دید، افزود: این افراد آموزش‌های مورد نیاز را در 5 جلسه دریافت می‌کنند که البته فقط به این دوره کوتاه بسنده نمی‌شود و افراد می‌توانند درطول اجرای طرح برای رفع اشکال اقدام کنند. 

بهزاد نسب بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح اقشار خاص جامعه را پوشش داده است به لطف خدا نسبت به موفقیت آن امیدوار هستیم و قطعا با پشتیبانی و حمایت دستگاه‌های اجرایی می‌توان افق روشنی را برای طرح متصور بود. در حال حاضر یکی از بانوان بی سرپرست وارد عرصه بازاریابی شده و حتی موفق شده با آموزش و پرورش برای تولید جامدادی جاجیمی برای دانش آموزان بی بضاعت وارد قرارداد شود که قطعا این حمایت‌ها می تواند بازار تولید و فروش را رونق بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha