• پنجشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99070302232
  • منبع : نمایندگی لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس مقابله با تحریف است

چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس مقابله با تحریف است

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس مقابله با تحریف است.

سردار مرتضی کشکولی دوم مهر ماه در آیین رونمایی از کتاب نقطه صفر مرزی گفت: توجه به اخلاق و معنویت و سبک زندگی اسلامی از توصیه‌های روشن رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی تصریح کرد: موضوع اخلاق و معنویت و سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره دارند مفاهیمی هستند که در هشت سال جنگ تحمیلی در میان رزمندگان اسلام جلوه و نمودی روشن و کاملا واضح و مشخص داشت.

کشکولی اضافه کرد: ما اوج اخلاص و جلوه‌های روشن ارزش‌های اخلاقی را در دفاع مقدس داشتیم، اوج اسلام‌خواهی و معرفت الهی را نه‌تنها در فرد بلکه در کثرت رزمندگان دیده می‌شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان افزود: ما فرد مخلص و مومن زیاد داریم اما اینکه اکثریت یک جامعه مخلص و اسلام‌خواه و همه افعالش خالص برای خدا باشد بی‌نظیر است. جامعه‌ای ولایت‌مدار که شاید در صد درصد وصیت شهدا خوانده باشیم که «ما به دستور امام آمده‌ایم» و توصیه موکد دارند که گوش به فرمان امام و ولایت باشید.

وی یادآور شد: حب وطن در اوج ولایت‌مداری و کثرت خود باوری، ایثار، فداکاری و اعتماد به وعده‌ی الهی به‌ویژه آیات جهاد و شهادت در بین رزمندگان موج می‌زد به حقیقت همه رزمندگان اسلام معتقد بودند که اخلاق و رفتارشان مصداق آیات الهی باشد و با همه وجود و از دل و جان پذیرفته بودند آنهایی که شهید می‌شوند زنده‌اند و مصداق عند ربهم یرزقون هستند.

کشکولی در بخشی از سخنانش با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و رزم و سلحشوری رزمندگان جان بر کف تصریح کرد: ما چهلمین سالگشت دفاع مقدس و جانانه ملت ایران اسلامی را پشت سر گذاشتیم، گشایش‌هایی حتماً به قاعده تقدس عدد چهل در فرهنگ و ادب همه آیین‌ها و ادیان الهی محقق خواهد شد. چهل سال مقاومت کردیم، چهل سال اخلاص و چهل سال دستور خدا را اطاعت کردیم.

وی اضافه کرد: ما اگر چهل سالگی را جشن می‌گیریم در واقع چهل سالگی مفاهیم والای اسلامی و فرهنگ متعالی دفاع مقدس را جشن می‌گیریم، اوج مرتبت و منزلت رزمندگان و ملت غیور ایران و همه کسانی که حتی رزمنده نبودند یا رزمنده‌ای نداشتند اما دلهاشان با اسلام و انقلاب و دفاع از ارزش‌ها بود را جشن می‌گیریم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان اضافه کرد: همه ما در دوره‌ای در مسیر یک خطای راهبردی قرار گرفته بودیم که با هشدارها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری متوجه و هوشیار شدیم. همه ما بعد از جنگ هشت ساله برداشت و تصورمان این بود که جنگ دیگر تمام شد. در حالی جنگ تمام نشده بود بلکه جنگ وارد مرحله و زمینه دیگری شده بود. شعار راهبردی و اساسی ما در شکل‌گیری و تداوم انقلاب تا به امروز و برای آینده استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و تا این شعار هست جنگ ادامه دارد.

وی تاکید کرد: کدام کشور سلطه‌گر دنیا اجازه می‌دهد کشوری مستقل و آزاد باشد و در پی استقرار و گسترش اسلام ناب محمدی (ص)؟ 

 کشکولی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اواخر دهه ۷۰ فرمودند؛ جنگ فقط شکل و تاکتیکش عوض شده وگرنه جنگ تمام نشده بلکه از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ابتدا ایشان فرمودند تهاجم فرهنگی چند سال بعد شبیخون فرهنگی را تذکر دادند و قتل عام فرهنگی و در دهه هشتاد فرمودند؛ جنگ نرم بالاتر از تهاجم و شبیخون و قتل عام فرهنگی است چرا که این موضوعات تنها متوجه گستره و زمینه‌های فرهنگی بود اما جنگ نرم با عبور از عرصه فرهنگ وارد حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و عملیات روانی با استفاده از فضای مجازی می‌شود که در واقع یک جنگ تمام عیار است.

سردار کشکولی افزود: بعد از این حضرتشان به نفوذ اشاره کردند نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در دو ساحت فردی و اجتماعی با جریان‌سازی عمیق و گسترده و اخیراً هم که موضوع خطر تحریف را متذکر شدند.

وی گفت: تمامی دست‌اندرکاران و فعالان فرهنگی بدانید که شما دارید با این سطح از یورش و هجمه‌ی استکبار جهانی مقابله می‌کنید. با تهاجم فرهنگی با شبیخون فرهنگی و با قتل عام فرهنگی، جنگ نرم، نفوذ و تحریف با این‌ها دارید مقابله می‌کنید. پس باید آماده جنگی با این مشخصات شوید و در این کاروزار باید مسلح به ابزار متناسب با این تقابل باشید.

وی افزود: بی‌شک باید ارزش‌های دفاع مقدس و دستاوردهای خون پاک شهدا و تلاش مجاهدانه رزمندگان اسلام حفظ شود و در جریان عملیات حفظ و پاسداری از این ارزش‌ها توجه ویژه‌ای می‌باید به مفاهیمی همچون اخلاص، ایثار، فداکاری، گذشت، خیرخواهی، توکل، مقاومت و شجاعت داشته باشیم.

کشکولی تأکید کرد: همین چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس مقابله با تحریف است. کتاب نقطه صفر مرزی با لحن و زبانی ساده و بی‌آلایش زندگی یک پسر بچه کم سن و سال در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را در قالب خاطرات رزمنده لرستانی قباد اصل مرز را بیان می‌کند و کتاب خوب و مناسبی است. به امید روزی که روزانه شاهد چاپ و انتشار این قبیل کتاب‌ها در سطح استان باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: چاپ خاطرات دفاع مقدس نمی‌گذارد زندگی و مبارزه رزمندگان تحریف شود و ماهیت آن تغییر پیدا کند. در شرایط فعلی جوان و نوجوان ما نیاز به روحیه وطن‌پرستی و نیاز دشمن‌ستیزی و اسلام‌شناسی و اسلام‌خواهی دارد به شکلی که قدر نعمت‌ها و داشته‌هایش را بداند. مفهوم استقلال را بفهمد و آن را پاس بدارد.

کشکولی با بیان خاطراتی از شهید قاسم سلیمانی افزود:

باید مفاهیم والای ارزش‌های دینی و اعتقادی این بزرگان مورد توجه قرار گیرد. ما نیاز به معرفی هنرمندانه سبک زندگی ایرانی اسلامی داریم و گرفتاری ما هم در عدم شناخت و معرفت به همین سبک زندگی است و این دعوای باندی و جناحی ثمره عدم شناخت همین موضوع است.

وی همچنین به ضرورت تشکیل جلسات اندیشه‌ورزی با حضور نویسندگان و صاحبان ایده و رزمندگان اشاره کرد و افزود: در جنگ سخت ما تلفات را می‌دیدیم، مسیر آتش دشمن را چون می‌دیدیم، می‌شناختیم اما در جنگ نرم شرایط بسیار متفاوت و غالبا پنهان و خاموش است. در نتیجه بسیار خطرناک‌تر و هولناک‌تر است. باید حالت تهاجمی گرفت و به تجهیزات متناسب با جنگ نرم مجهز شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: مقام معظم رهبری در سخنان زیبا و موشکافانه اخیر خود باز تاکید دوباره‌ای داشتن بر ضرورت نوشتن و مکتوب کردن خاطرات هشت سال دفاع مقدس که این‌ها پایه تولید فیلم، نمایش شعر و داستان و ادبیات باشند. بنابراین سعی کنیم بدون غلو و اغراق و با زبانی روان و فاخر و زیبا دفاع مقدس را بیان کنیم تا از این رهگذر راه روشنی را برای آیندگان ترسیم کرده باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مثلا الآن بحث تعارض منافع مذاکره و مقاومت داریم که به صورت کلی بحث این است که آیا مذاکره خوب است یا مقاومت و اگر هر دو باید باشند چه الزاماتی باید در این زمینه لحاظ شود؟

وی با بیان اینکه در این چهل سال هر چه داریم از مقاومت است، افزود: ببینید چه ظلمی در حق ما شد، عراق حمله می‌کند به کویت سازمان ملل بعد از گذشت تنها دو ساعت از شروع حمله به کویت عراق را متجاوز اعلام می‌کند. حالا ببینید همین عراق به ایران حمله و جنگی هشت ساله را بر ما تحمیل کرد، حدود ۲۰۰ هزار نفر شهید دادیم چند برابر همین عدد مجروح و آسیب‌دیده از جنگ داشتیم اما جنگی که شهریور ۵۹ بر ما تحمیل شد سازمان ملل تازه پس از یازده سال یعنی سال هفتاد آن هم به دلیل حمله عراق به کویت برای اولین بار عراق را در جنگ هشت ساله متجاوز معرفی کرد.

وی تاکید کرد: دشمن همان دشمن و سازمان‌های جهانی هم همان‌ها هستند. هر جا که مقاومت کردیم و تن به مذاکره ندادیم پیروزی‌های بسیاری داشتیم و هر جا مقاومت را نادیده گرفتیم و تن به مذاکره دادیم عملا باختیم، چرا؟ چون اصولاً بنا نیست ما برنده مذاکره باشیم. ما نسبتی با آمریکا و دشمنان نداریم. با آنها همسایه نیستم که قائل به حسن همجواری باشیم شعارهای ما با رویه‌های مذاکره محور در مواجهه دشمن در تضاد کامل است شعار ما «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» است، حسن همجواری در این وضعیت معنا ندارد.

وی در پایان گفت: باید با مقاومت دشمنان را مجبور کنیم که حقمان را بدهند و لو اینکه دیر بدهند. باید این مباحث را برای جوانان تبیین کنیم. کتاب‌های ما باید با استخراج گوهر مقاومت از دل گنجینه دفاع مقدس راه را برای حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی هموار سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha