• جمعه / ۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99070402648
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه اردستان:

مدافعان سلامت پهلوانان مقابله با کرونا هستند

مدافعان سلامت پهلوانان مقابله با کرونا هستند

ایسنا/اصفهان امام جمعه اردستان گفت: افرادی که امروز در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، پهلوانان عرصه سلامت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه این هفته (۴ مهر ماه) در مسجد جامع اردستان، با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد:  پیروزی هشت سال دفاع مقدس با تلاش و جانفشانی همه نیروهای نظامی ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و بسیجیان و مردم بود و پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس مرهون اطاعت از ولایت فقیه امام خمینی(ره) بود.

به گزارش ایسنا، امام جمعه اردستان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تمام ابرقدرت های دنیا به کمک عراق آمده بودند، گفت: ایران با دست خالی به جنگ رفت و با حماسه آفرینی نیروهای نظامی این جنگ خانه مان سوز را با شرایط خاص و حتی ندادن یک وجب خاک به دشمن، پایان دادند.

دهشیری با بیان اینکه رزمندگان و جانبازان و خانواده های شهدا شمع و چراغ کشور هستند، گفت: امیدواریم مسئولان ما از روش و فرهنگ بسیج درس بگیرند و در خدمت مردم باشد و مواظب باشند نفوذی ها در افکارشان نفوذ نکنند.

وی با اشاره به مراسم اربعین، گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند حرف آخر برگزاری مراسم اربعین را ستاد ملی کرونا می زند که تاکنون اجازه نداده است. اینکه برخی افراد راه بیفتند و به مرزهای کشور بروند و برای نیروهای نظامی دردسر درست کنند اقدام پسندیده ای نیست. 

امام جمعه اردستان با بیان اینکه برکات دفاع مقدس و انقلاب در کشور نمایان است، گفت: البته برخی ها در داخل کشور، دفاع مقدس و انقلاب را به تمسخر می گیرند، اما باید بدانند که بسیاری از کشورها این انقلاب و دفاع مقدس را الگوی خود قرار دادند.

دهشیری با اشاره به دهم مهرماه و روز سالمندان، گفت: سالمندان، پاسدار ارزش ها و حافظ سنت های اصیل و ارزیاب فرهنگ و میراث اجتماعی هستند. توجه به این قشر باید از سوی مسئولان و خانواده ها بیشتر از گذشته صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به فکر قشر از کار افتاده و سالمند جامعه باشند، گفت: جوانان بدانند هر چه دارند از پدران و مادران خود دارند، پس باید منزلت این افراد ابتدا در خانه خودشان حفظ شود.

امام جمعه اردستان با اشاره به ساخت سرای سالمندان اردستان، گفت: سالمندان قشر ارزشمند و سرمایه هر جامعه ای هستند که احترام به حقوق آنان وظیفه تک تک افراد جامعه و نهادهای مدنی است و این قشر مهم نیازمند توجه بیشتر و تلاش برای احقاق حقوق خود هستند، اما مسئله ای که تاکنون به طور کامل انجام نشده است، بی توجهی و اهتمام به مکان مشخصی برای بانوان شهرستان اردستان است که باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و جانفشانی هایی که این روزها مدافعان سلامت انجام می دهند، گفت: مسئولان بهداشت گلایه دارند که مردم در مواجه با دستورالعمل های بهداشتی بی تفاوت شده اند که می تواند فاجعه به بار آورد. افرادی که امروز در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، پهلوانان عرصه سلامت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha