• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070502995
  • خبرنگار : 71129

درخواست سئول از کره شمالی برای تحقیق درباره کشته شدن یک مقام کره جنوبی

درخواست سئول از کره شمالی برای تحقیق درباره کشته شدن یک مقام کره جنوبی

کره جنوبی امروز (شنبه) اعلام کرد که از کره شمالی می‌خواهد تا به تحقیقات بیشتری در رابطه با کشته شدن یکی از مقام‌های دولت سئول با تیراندازی سربازان کره شمالی بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سئول همچنین خواستار تحقیقات مشترک درباره تیراندازی روز سه شنبه شده که باعث خشم در کره جنوبی و عذرخواهی بی‌سابقه از سوی کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی شده است.

این مقام کره جنوبی کشته شده در حالی که قصد داشته ظاهرا کشور را ترک کند در آب‌های مرزی کره شمالی سرگردان بوده که به واسطه شلیک نیروهای کره شمالی کشته شده است.

کیم جونگ اون در ارتباط با این رویداد در پیامی که از سوی وزارت جبهه متحد پیونگ یانگ، آژانس دولت کره شمالی مسئول روابط بین دو کره ارسال شد، بابت این "رویداد غیرمنتظره و تاسف برانگیز" به شدت ابراز تاسف کرد.

در این پیام که دفتر "مون جائه این"، رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد روز جمعه دریافت کرده، مقصر اصلی را همین مقام دولتی کره جنوبی اعلام کرده‌اند که به دلیل امتناع از پاسخگویی به افسران ارتش در مرز و تلاش برای فرار، هدف تیراندازی سربازان کره شمالی قرار گرفت.

مقام‌های کره جنوبی در نشست روز جمعه شورای امنیت ملی ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدند که تحقیقات بیشتری باید صورت گیرد چون مسئولیت پذیری کره شمالی برای این رویداد از آنچه که اطلاعات سئول جمع آوری کرده، متفاوت است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم تا از کره شمالی بخواهیم تا تحقیقات بیشتری را انجام دهد و حتی درخواست کرده‌ایم تا تحقیقات مشترک در صورت نیاز با کره شمالی انجام شود.

گارد ساحلی کره جنوبی ده‌ها قایق و صدها افسر را برای جستجو در آب‌های نزدیک به مرز دریایی غربی دو کره امروز مستقر کرده تا به جستجوی بقایای این مقام کره جنوبی بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha