• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99070503212
  • خبرنگار : 71573

یازدهمین سال فعالیت سروش مولانا با انتشار «نگاه آفتاب»

یازدهمین سال فعالیت سروش مولانا با انتشار «نگاه آفتاب»

مدیرمسئول مجله «نگاه آفتاب» از انتشار اولین شماره این مجله خبر داد و گفت که این مجله دعوت تازه و دوباره «سروش مولانا»ست به زیستی اخلاقی و معنوی.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه سروش مولانا، مریم موسوی اظهار کرد: مهرماه سال ۱۳۸۹ موسسه سروش مولانا با دعوت به خوب زیستن، اخلاقی زیستن و معنادارزیستن آغاز به کار کرد و اکنون در آستانه یازدهمین سال فعالیت خود با انتشار مجله «نگاه آفتاب» گامی دیگر در قالب رسانه‌ای مکتوب برمی‌دارد. 
او افزود: موسسه سروش مولانا صاحب‌امتیاز این فصلنامه است، همچنین این مجله توسط شورای سردبیری اداره می‌شود و از نظرات اعضای شورای علمی مؤسسه و مشاوران مهمان در هر شماره بهره می‌گیرد.
موسوی به بخش‌های مختلف مجله اشاره کرد و گفت: «نگاه آفتاب» کوشیده است در ۱۱ بخش «دیدار»، «حکمت»، «همسایه»، «سنجه»، «هفت اقلیم»، «نقد حال»، «مقالات»، «جستار»، «قفسه»، «چهره» و «روایت» تمامی موضوعات مرتبط با این حوزه را به طیف وسیعی از مخاطبان در گروه‌های مختلف عرضه کند.  
او ادامه داد: چکیده مطالب مجله «نگاه آفتاب» به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی در پایان مجله و ترجمه کامل کلیه مطالب در وب‌سایت مجله منتشر خواهد شد. امید آن می‌رود که از این طریق پیوندهای نزدیکی با مولوی‌پژوهان و مراکز دانشگاهی و پژوهشی در سراسر جهان برقرار و این میراث عظیم و غنی فرهنگی، عرفانی و ادبی را به جهانیان معرفی کنیم. «نگاه آفتاب» در مسیر شناخت این اندیشمند و عارف فرزانه علاوه بر بهره بردن از پیام عمیق و معنوی وی و نگاه زیبا و عاشقانه او به هستی، از دریچه نقد نیز او را مورد توجه قرار خواهد داد. ما بر این باوریم که مولانا و تمامی عارفان جهان متعلق به هیچ سرزمینی نیستند و تنها به جان‌هایی تعلق دارند که آنان را درک و پیام‌شان را دریافت می‌کنند. همچنین ما در «نگاه آفتاب» ضمن بهره بردن از مقالات پژوهشی به کاربردی‌سازی آموزه‌های اخلاقی و عرفانی مولانا در زندگی انسان امروز توجه داریم و برآنیم تا پاسخ‌هایی از مولانا برای پرسش‌های زندگی مدرن به منظور کمک به حل بحران‌های بشری بیابیم. نگاه مولانا نگاه آفتاب است و کیست که نگاه مولانا بر حیاتش دوخته شود و از گرمای آن نیرو نگیرد و راه زندگی را در روشنای آن نبیند؟ «نگاه آفتاب» دعوت تازه و دوباره «سروش مولانا»ست به زیستی اخلاقی و معنوی.
موسوی در پایان گفت: «نگاه آفتاب» صمیمانه از همکاری محققان، مولوی‌شناسان، عرفان‌پژوهان، استادان، فرهیختگان، هنرمندان و نویسندگان در این زمینه استقبال می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha