• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99070503533
  • خبرنگار : 71342

یک اقتباس در اقتباس در «عشق روزهای کرونا»

قصه‌ای درباره عشق نانوای جوان و آزمون بازیگری

قصه‌ای درباره عشق نانوای جوان و آزمون بازیگری

محمد رحمانیان که به تازگی اپیزود جدیدی به نام «به افتخار نیل سایمون» به نمایش «عشق روزهای کرونا» اضافه کرده است، با نگارش یادداشت کوتاهی، توضیحاتی درباره این اپیزود ارایه کرد.

این هنرمند تئاتر در یادداشت خود که آن را در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است:" اپیزود «به افتخار نیل سایمون» که به مجموعه ­ی نمایشی «عشق روزهای کرونا» افزوده شده و از امروز شنبه پنجم مهرماه در کافه ـ باغ رودکی و در حیاط تالار وحدت به روی صحنه می­ رود، در واقع اقتباس آزادی ­ست از نمایشنامه­ ی تک پرده ­ای «آزمون انتخاب بازیگر» اثر نیل سایمون که خودِ آن نمایشنامه نیز نگاهی به چند نمایشنامه­ ی چخوف مثل «مرغ دریایی» و «سه خواهر» دارد.

سایمون با استفاده از شخصیت «نینا» در «مرغ دریایی» یعنی دختر جوانی که در شهرستان زندگی می­ کند و عاشق بازیگری در شهرهای بزرگ روسیه است، داستان خیالی یک علاقه­ مند به بازیگری را روایت می ­کند که نزد آنتون چخوف آمده تا آزمون بازیگری بدهد، شاید برای نقشی در یک نمایش پذیرفته شود.

او در این آزمون راست و دروغ و خیال و واقعیت را در هم می‌­آمیزد تا بتواند مقبول نظر نویسنده­‌ی مشهور شود، ولی هرگز این اتفاق نمی­‌افتد. اما در پایان، زمانی که بخشی از «سه خواهر» را اجرا می­‌کند، چخوف به زلالی و حقانیت او و راهی که قصد دارد بپیماید پی می‌برد.

 در اپیزود به «افتخار نیل سایمون» ما با نانوای جوانی روبه رو می­‌شویم که قصد دارد برای انتخاب بازیگر در فیلمی به نام «عشق روزهای کرونا» آزمون بازیگری بدهد. نخست تصور می­‌کنیم او نیز مثل بسیاری از علاقه­‌مندان جویای نام و شهرت قدم در این آزمون گذاشته، اما هرچه پیش­تر می­‌رویم به لایه­‌های عاشقانه‌­ی این انتخاب بیشتر پی می‌­بریم.

این اپیزود با بازی علی اوجی و سیما تیرانداز در مجموعه‌­ی شش اپیزودی «عشق روزهای کرونا» از امشب در فضای باز کافه ـ باغ رودکی اجرا خواهد شد.»

«عشق روزهای کرونا» آخرین هفته‌­ی اجرای خود را تا روز جمعه یازدهم مهر 1399 سپری می کند.

پیش از این بهنوش طباطبایی با بازی در اپیزود «بانو و گربه ملوس» در این نمایش ایفای نقش می‌کرد که با حذف این اپیزود به دلیل حضور گربه روی صحنه تئاتر، اپیزود تازه‌ای با نام «به افتخار نیل سایمون» با بازی سیما تیرانداز و علی اوجی، جایگزین شد.

اسامی بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا)  به شرح زیر است: امیرکاوه آهنین‌جان، نوشین اعتماد، علی اوجی، سیما تیرانداز، سعید توکلی، راحیل زمانی، غزل شاکری، مبینا طبایی، نیما طیبی، مانیا علیجانی، مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی و... احترام برومند.

ترانه­ سرا: حسن علیشیری. پیانیست: سردار سرمست. تهیه­‌کننده: آزیتا موگویی.نویسنده و کارگردان: محمّد رحمانیان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha