• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99070604248
  • خبرنگار : 50034

مدیر شیلات استان مطرح کرد

پیش‌بینی تولید ۶۷۰۰ تن ماهی خوراکی در همدان

پیش‌بینی تولید ۶۷۰۰ تن ماهی خوراکی در همدان

ایسنا/همدان مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به فعالیت ۹۱۸ واحد آبزی‌پروری در این استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۶۷۰۰ تن ماهی خوراکی در استان همدان تولید شود.

علی دولو یکشنبه ۶ مهر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سال گذشته ۶۳۰۳ تن آبزی در استان همدان تولید شده است، اظهار کرد: سرانه مصرف ماهی در استان همدان ۸.۱ کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۴ واحد پرورش ماهیان زینتی در استان همدان وجود داشت، تصریح کرد: در سال گذشته چهار میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده بود که امسال تعداد واحدها به ۵۶ واحد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری چهار میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه ماهی در این واحدها تولید شود.

دولو با اشاره به پرورش سایر آبزیان در استان همدان، افزود: دو واحد پرورش زالوی طبی با ۲۵۰ هزار قطعه ظرفیت در استان همدان فعالیت دارند که یک واحد هم درحال پیگیری برای اخذ مجوز است.

وی یادآور شد: ۹ واحد حدواسط با ظرفیت ۲۳ میلیون قطعه برای تولید بچه ماهی در استان همدان فعالیت دارد که یک واحد مرکز تکثیر بچه ماهی در دست اقدام است و برای اواخر نیمه دوم سال به عرصه تولید می‌رسد و پیش‌بینی شده ۱۰ میلیون تخم چشم زده تولید شود.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر ترویج آبزی پروری در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و دومنظوره، افزود: ۱۵۰ هزار قطعه بچه ماهی ترویجی و رایگان به این استخرها توزیع شده است.

وی درباره تولید شاه میگوی آب شیرین در استان همدان، بیان کرد: تولید شاه میگوی آب شیرین به صورت آزمایشی در یکی از واحدهای پرورش ماهی استان صورت گرفته که هنوز به مرحله عملیاتی تولید اقتصادی نرسیده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیشترین میزان تولید آبزیان به شهرستان نهاوند اختصاص دارد، اظهار کرد: ۲۵۰۰ تن از تولیدات استان در این شهرستان انجام می‌شود.

وی درباره فرآوری آبزیان استان، تأکید کرد: یک واحد بسته بندی ماهی در نهاوند و یک واحد فرآوری آبزیان در زمینه تولید سوسیس و کالباس ماهی در استان فعالیت دارد که تأثیر خوبی در افزایش مصرف شده است.

دولو درباره خسارت واحدهای پرورش ماهی استان نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان خسارت به واحدهای پرورش ماهی استان وارد شد اما در سال جاری خسارت کمتری دیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha