• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99070604404

معاون استاندار فارس تاکید کرد:

ضرورت مقررات زدایی و روان سازی در امر گردشگری

ضرورت مقررات زدایی و روان سازی در امر گردشگری

ایسنا/فارس معاون امور گردشگری و زیارتی استانداری فارس بر ضرورت مقررات زدایی زاید بیش از گذشته برای روان سازی در امر گردشگری توسط متولیان این حوزه تاکید کرد.

علی نقی لقمانی یکشنبه ٦ مهر در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: در سند چشم‌انداز ٢٠ ساله کشور مفاهیم و اهداف بزرگی برای حوزه گردشگری ترسیم شده و راهبردهایی معین شده که می‌تواند به عنوان سند فرادستی راهگشای مباحث مربوط به صنعت گردشگری و امور زیارتی کشور باشد.

معاون امور گردشگری و زیارتی استانداری فارس ادامه داد: سندهای فرادست در طول زمان نیاز به برنامه‌های میان مدت و بلند مدت برای اجرایی شدن و به بهره برداری رساندن آن مفاهیم دارد.

او با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و در بخش فرهنگ توجه نسبتا خوبی به راهبردها و بخش خصوصی و گروههای بهره بردار شده، عنوان کرد: در سند چشم‌انداز کشور پیش‌بینی شده که درآمد حاصل از گردشگری به سالانه بیش از ٣٥ میلیارد دلار ارتقا پیدا کند و همچنین عدد آن به ٢٠ میلیون نفر افزایش پیدا کند که هدفگذاری با این حجم نیاز به همدلی، توجه و برنامه‌های علمی مبتنی بر توانمندی و ظرفیت‌های بالقوه دارد.

لقمانی با بیان اینکه تا کنون شاهد خروجی به عنوان یک راهبردی نبوده‌ایم، گفت: در کمیسیون‌های مختلف مجلس این مهم در حال رایزنی و بررسی است.

او همچنین خاطرنشان کرد: استان فارس و شهر شیراز به عنوان مرکز ظرفیت‌های عظیم فرهنگی، پتانسیل‌هایی تاریخی و اقلیمی در خود دارد و همچنین تکثر و تعدد شخصیت‌های متعدد فرهنگی در استان باعث شده تا نتوان در قالب یک برنامه‌ واحد همه آنها را کنار هم دید.

معاون امور گردشگری و زیارتی استانداری فارس ادامه داد: خوشبختانه در ایامی که به دلیل کرونا گردشگری به عنوان مظلوم ترین بخش، بیشترین آسیب را به خود دیده است، اقدامات خوبی در قالب پروژه محوری در شیراز به ویژه در سال جاری اجرایی شده‌ که امید است در برنامه زمانی معین با اقدامات ارزشمند دیگری در بازار وکیل، زندیه و...کمک وافر و بزرگی به حفظ داشته‌ها کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha