• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99070907101
  • منبع : نمایندگی خوزستان

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان عنوان کرد

مقاومت جانانه‌ مردم حمیدیه برای جلوگیری از تصرف اهواز توسط بعثی‌ها

مقاومت جانانه‌ مردم حمیدیه برای جلوگیری از تصرف اهواز توسط بعثی‌ها

ایسنا/خوزستان فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به حماسه حمیدیه، گفت: سال ۵۹ مردم حمیدیه و رزمندگان حادثه بزرگی را به وجود آوردند و در آن روز ستون نظامی دشمن می‌خواست با تصرف حمیدیه خود را به اهواز برساند که با کمک عشایر و جوانان حمیدیه مورد حمله قرار گرفت و نیروهای بعثی مفتضحانه شکست خوردند.

سردار حسن شاهوارپور امروز نهم مهرماه در مراسم گرامیداشت ۹ مهر (حماسه حمیدیه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ مهر سال ۵۹ مردم حمیدیه و رزمندگان حادثه بزرگی را به وجود آوردند. در آن روز ستون نظامی دشمن می‌خواست با تصرف حمیدیه خود را به اهواز برساند که با کمک عشایر و جوانان حمیدیه و رزمندگانی همچون شهید علی غیوراصلی مورد حمله قرار گرفت و نیروهای بعثی مفتضحانه شکست خوردند و عقب‌نشینی کردند که این نشان از مقاومت جانانه‌ای است که آن روز مردم ما مقابل دشمن نشان دادند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: امروز هم باید درس دیروز را با این نگاه ببینیم که اگر دشمن ما را تحریم اقتصادی می‌کند و بر ما فشار می‌آورد،‌ می‌خواهد ما را تسلیم کند لذا ما مردم تسلیم‌ناپذیری هستیم و در مقابل یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار و اسرائیل پلید و اشغال‌گر، همچنان محکم و استوار ایستاده‌ایم و حاکمیت و مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و مردم ما پیروز هستند و این لحظه، لحظه شکست دشمن است.

شاهوارپور گفت: مردم خوزستان در سه ماهه اول جنگ با دست خالی در مقابل نیروهای متجاوز جنگیدند و امروز ما به این مجاهدت و حماسه آفرینان آن افتخار می‌کنیم. در دوران دفاع مقدس بر اساس توانمندی و باورهای خودمان مقاومت و پایداری کردیم و امروز ملت ما به مانند سال‌های حماسه و ایثار، شجاعانه در مقابل دشمنان ایستاده است.

به گزارش ایسنا، نیروهای ارتش بعث عراق در شب ۹ مهرماه سال ۱۳۵۹ به چند کیلومتری حمیدیه رسیدند تا بتوانند اهواز را تصرف کنند که مقاومت مردم و رزمندگان در آن شب و روز مانع از سقوط شهر شد و ۹ مهرماه به نام حماسه مردم حمیدیه در تاریخ ثبت شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha