• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99071007484
  • منبع : پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

طراحی و تولید سامانه "زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند " در تبریز

طراحی و تولید سامانه "زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند " در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی شرکت دانش بنیان "سترگ اندیشه ایرانیان" مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و راه اندازی زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند شد.

" زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند " از ابزارهای نوین در زمینه رصد، تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه شهری است‌ این سامانه تحت وب و سرویس گرا در سطوح مختلف سازمانی و با استفاده از ابزارهای هوش سازمانی و زیرساخت اینترنت اشیا، با هدف ایجاد شرایط دسترسی آسان مدیران، مشاوران، دستگاه‌ها و شهروندان به اطلاعات سودمند شهر طراحی و تولید شده است.

زیر ساخت داده مکانی در گام نخست مجموعه‌ای از فناوری‌ها را به خدمت می‌گیرد تا اطلاعات مکانی و توصیفی را که توسط شهروندان، سازمان‌ها و یا سنسورهای موجود در سطج شهر تولید می‌شوند، جمع آوری و ذخیره کند. در گام بعدی با پردازش و تحلیل این داده‌ها درک بصری بسیار بالایی از وضعیت هر کدام از شاخص‌ها و گزارش‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و با افزودن امکان ترکیب، تلفیق و وزن دهی، لایه‌های اطلاعاتی به عنوان یک سامانه پشتیبان تصمیم گیر و یک ابزار قدرتمند پردازش اطلاعات مکانی عمل می‌کند.

نتایج این داده کاوی‌ها می‌تواند در بخش‌های مختلف توسعه شهری از جمله مکان یابی مناسب کسب و کارها، مجتمع‌های خدماتی شهری، مسیرهای حمل‌ونقل، توسعه آتی شهر و رصد تغییرات شهر برای مسئولان و شهروندان کمک کننده باشد. 

شرکت دانش بنیان "سترگ اندیشه ایرانیان" در زمینه‌های، زیرساخت داده مکانی، هوش سازمانی و زیرساخت اینترنت اشیا در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند و محصولات این شرکت هم اکنون در وزارت خانه‌ها و سازمان‌های مختلفی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور، سازمان برنامه و بودجه و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال استفاده است.

این شرکت  در حال حاضر با تجهیز مرکز داده خود در نظر دارد تا امکان استفاده از این سامانه را برای شهرهای کوچک و متوسط که زیر ساخت سخت افزاری مناسبی برای پیاده سازی سامانه ندارند، فراهم سازد. 

به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، محصول دانش بنیان دیگر این شرکت با عنوان "سامانه پایش جهش تولید" در سفر اخیر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تبریز در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha