• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99071007554
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پایش زیست محیطی ۳۶۶ واحد صنعتی در کاشان

پایش زیست محیطی ۳۶۶ واحد صنعتی در کاشان

ایسنا/اصفهان رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان  گفت: طی شش ماهه اول سال جاری ۳۶۶ واحد صنعتی در شهرستان مورد پایش زیست محیطی قرار گرفتند که برای ۹۴ مورد از آنها اخطار زیست محیطی صادر شد.

الهیار دولتخواه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از انجام ۱۲ مورد نمونه برداری و آنالیز در آزمایشگاه و ۴۲ ماموریت پایش شبانه، لیست صنایع آلاینده در  شهرستان مورد بازنگری قرار گرفت.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، طی هفت هزار نفر ساعت گشت و کنترل در مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک، ۱۷ نفر از متخلفان شکار را دستگیر کرده و ۲۳ پرونده در مرجع قضایی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: کشف و ضبط سه قبضه اسلحه  مجاز و سه اسلحه غیر مجاز همراه با دیگر ابزار شکار از دیگر فعالیت های شش ماه گذشته اداره حفاظت محیط زیست کاشان بود که تاکنون برای ۲۹ پرونده رای صادر شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تاکید کرد: در نیمه نخست سال جاری ۲۹۸ پروانه ساخت، بهره برداری و طرح توسعه برای واحدهای صنعتی و خدماتی در شهرستان کاشان صادر شده است.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست گفت: با هدف آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی در جامعه، آیین ها و برنامه های فرهنگی در قالب های مختلف با مشارکت موسسه های آموزشی، دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد در مناطق مختلف شهرستان کاشان برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش و مشارکت دانش آموزان در برنامه های زیست محیطی، در سال جاری اجرای طرح محیط یار با حضور ۲۲ هزار دانش آموز  در ۱۶۰ مدرسه و طرح محیط بان با حضور حدود ۲ هزار دانش آموز در ۲۵ واحد آموزشی با استفاده از فضا مجازی برنامه ریزی شده است.

دولتخواه با بیان اینکه اداره حفاظت محیط زیست کاشان بر فعالیت حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و خدماتی، ۸۰ معدن فعال و ۲۴۱ واحد مرغداری نظارت دارد، گفت: همچنین منطقه حفاظت شده قمصر و برزک،  ۶۰ هزار هکتار وسعت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha